Page 17 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 17

•  Yuvarlama: Reel sayıya en yakın tam sayıya ulaşmak için kesrin belirli bir miktarı eklenerek ya da
                  çıkarılarak yuvarlama yapılır.
               •  Kesme: Sayının kesirli kısmı tamamen göz ardı edilir.
               Yuvarlama ve kesme işlemlerinin sonuçlarının ne şekilde farklılaştığını gözlemleyebiliriz:
                  >>> 28.71
                  28.71
                  >>> int(28.71)
                  28
                  >>> round(28.71)
                  29
                  >>> round(19.47)
                  19
                  >>> int(19.47)
                  19
               Görüldüğü gibi kesme, her zaman aşağı doğru yuvarlamaktadır.

               Yuvarlama yapmak için round fonksiyonunu noktadan sonra belirli bir sayıda basamağı koruyarak
            sonuç elde etmek için de kullanabiliriz.

                  >>> x = 93.34836
                  >>> x
                  93.34836
                  >>> round(x)
                  93
                  >>> round(x, 2)
                  93.35
                  >>> round(x, 3)
                  93.348
                  >>> round(x, 0)
                  93.0
                  >>> round(x, 1)
                  93.3
                  >>> type(round(x))
                  <class "int">
                  >>> type(round(x, 1))
                  <class "float">
                  >>> type(round(x, 0))
                  <class "float">
               Görüldüğü gibi tek argüman tam sayı sonucu verirken iki argüman reel sayı sonucu vermektedir.

               Kullanılan ikinci argüman negatif bir değerde olabilir: round(n, r) ifadesi n sayısını 10-r ile çarpma
            işlemini yapar. Örneğin round(n, -2) n sayısını 10-2 ile çarpmaktadır.

                  >>> x = 28793.54836
                  >>> round(x)
                  28794



                                                                                                     123
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22