Page 38 - Bilgisayar Bilimi | Kur 1
P. 38

olan iş arkadaşınızla konuşarak başlayın. Örneğin Serhan’ın bir dizi geniş gıda alerjisi varsa Can’dan
            başlamadan ziyade yiyebileceğini bildiği bir restoran listesi bularak başlamak mantıklı olacaktır. Çin
            yemeklerinden hoşlanmaması kolaylıkla hafifletilebilir.

               Aynı teknik genellikle programlama problemlerine uygulanabilir. Sorunun bir kısmı aşırı derecede
            kısıtlıysa bu başlamak için harika bir yer çünkü daha sonradan çözülecekse iş yerinde boşa vakit geçir-
            diğinizi düşünmeden ilerleme kaydedebilirsiniz. Bununla ilgili bir sonuç, belirgin olan kısmı ile baş-
            lanması gerektiğidir. Sorunun bir bölümünü çözebilirseniz devam edin ve mümkün olanı yapın. Kendi
            kodunuzu görmek, gerisini çözmek hayal gücünüzü artıracak ve bundan bir şeyler öğrenebileceksiniz.

            2.1.5.3. Dikdörtgeni Parçalara Ayırma

               Bir dikdörtgenden dik üçgenler oluşturulması gerekmektedir. Buna göre bir dikdörtgeni bölerek
            oluşturulabilecek dik üçgenleri şekil çizerek gösteriniz.
               Bir dikdörtgenin kısa kenarı 1 cm olduğunda uzun kenarının 1 cm’den büyük olması gerekmekte-
            dir. Uzun kenar 2 cm olduğunda A şeklinde gösterilen dik üçgenler elde edilir. Oluşan dik üçgenlerden
            her birini de B şeklinde dik üçgenlere ayırabiliriz.

               İkinci çözüm yolu ise C şeklindeki gibi dikdörtgen içerisinde birbirine paralel çizgiler oluşturmaktır.
            Oluşan küçük üçgenleri de D şeklinde gösterilen biçimde dik üçgen olacak şekilde bölebiliriz.



















                         A                   B                    C                   D


               Bu problemden neler öğrendik?

               İlk çözümde aşağıdan yukarıya adım adım yapılan bir strateji kullanılmıştır. İkinci çözümde ise
            dikdörtgen farklı üçgenlere çevrilmiş ve elde edilen üçgenlerden tekrar dik üçgen elde edilmiştir.

            2.1.5.4. Engelli Yollar

               Şekil 1’de gösterilen A noktasından B noktasına gidebilmek için gri ile gösterilen alandan geçiş bu-
            lunmamaktadır. Buna göre A’dan B’ye gidebilmek için kaç farklı yol kullanılabilir?

                                        A







                                                                       B
                                                      Şekil 1
                                                                                                      37
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43