Page 31 - Biyoloji 10 | 3.Ünite
P. 31
1 EKOSİSTEM EKOLOJİSİ EKOSİSTEM EKOLOJİSİ
BÖLÜM
BÖLÜM DEĞERLENDİRME SORULARI
5. A, B, C, Ç trofik düzeylerine uygun canlı isimlerini yazarak sucul ya da karasal ekosistem için
bir besin piramidi oluşturunuz.
Aşağıdaki görseli inceleyiniz ve verilen besin zincirine göre 6, 7 ve 8. soruları cevaplayınız.
Ayrıştırıcı bakteriler
Buğday Çekirge Serçe Atmaca
6. Çekirge sayısının azalmasının buğday, serçe ve atmaca sayısını nasıl etkileyeceğini
açıklayınız.
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
7. Serçe sayısının artmasının buğday, çekirge ve atmaca sayısını nasıl etkileyeceğini
açıklayınız.
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
8. Atmaca sayısının artmasının serçe, buğday ve çekirge sayısını nasıl etkileyeceğini
açıklayınız.
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
BİYOLOJİ 10
165