Page 21 - Felsefe 11 | Çalışma Defteri 7
P. 21

Bil-Bul-Çöz



        Aşağıdaki  bulmacayı çözerek anahtar kelimeyi bulunuz.



                                                                       1


                                                              5






                                        10
                                                                       4






                                                                 9                           2
                                                                                6
                                     3
                                                                          8           7











         SOLDAN SAĞA                                          YUKARIDAN AŞAĞIYA

         1.  İnsanın söz ve eylemlerinin oluşturduğu ürün ve yapıla- 2.  20. yüzyılın başlarında Viyana’da Moritz Schlick öncülüğünde
           rın anlamına yönelik yorumlama                       Carnap ve Whitehead’in de aralarında bulunduğu bilim insan-
         4.  1980 yılına kadar kurucuları arasında bulunduğu Türki-  larının bir araya gelerek oluşturduğu akım
           ye Felsefe Kurumunda genel sekreterlik ve devamında   3.  En başta doğa bilimleri ve tinsel bilimler ayrımı yapan, herme-
           başkanlık  görevlerinde  bulunmuş, Uluslararası  Felsefe   neutiğin önemli kurucu filozofu
           Kurumları Federasyonunun ilk kadın başkanı olan, ara-  6.  Bilginin doğasının bilinmesi gerektiğini belirten, bu yolda
           larında “Goethe Madalyası” da olan birçok ödüle sahip
           düşünür                                              ontolojiye (varlık bilimi) kesinlikle ihtiyaç olduğunu ve var-
         5.  Bilim felsefesi ve mantıkçı pozitivizm üzerine dersler ve-  lıkların kendi aralarındaki kategorik ilişkilerinin incelenmesi
           ren, “Felsefe Yazıları” adlı kitabıyla da Türk Dil Kurumu   gerektiğini savunan filozof
           1977 Deneme Ödülü alan ve Türk Tarih Kurumunda danış-  7.  Felsefi görüşlerinde hürriyet, eğitim ve hümanizm kavram-
           manlık görevi yapan felsefeci                        larının öne çıktığı; Millî Eğitim Bakanlığı görevini yürüttüğü
         8.  “Arap ve İslam Bilimi” adlı doktora teziyle bilim tarihi   dönemde tercüme bürosu kurdurarak felsefe ve edebiyat
           alanında doktora derecesini alan ilk kişi olan, tarafına   alanlarında çeviri yapılmasına öncülük eden Türkiye’de felsefi
           Kopernik Madalyası takdim edilen Türkiye’de felsefi dü-  düşünceye katkıda bulunan felsefeci
           şünceye katkıda bulunan felsefeci                  9.  Bilim insanın dünyaya bakışını belirleyen, ona fenomenleri
         11.  Tez aşaması madde yani doğa ile başlayan, bunu sentez   açıklama olanağı veren model, kavramsal çerçeve ya da ideal
           ve antitez süreçlerinin takip ettiği yöntem          teori; mantıkçı pozitivizmi eleştiren Kuhn’un eleştirilerindeki
         12. Fenomenlerin özüne ulaşabilmek için daha önce edinil-  kilit kavram
           miş bilgilerden, ön yargılardan, rastlantısal özelliklerden   10.  20. yy felsefesinde özgürlük, seçim yapma (özgür irade), var-
           uzaklaşmayı ve bu bilgileri paranteze almayı öneren
           yöntem                                               lığın anlamı, varoluş-öz sıralaması gibi bazı kavram ve felsefi
                                                                problemler üzerinde duran felsefi görüş, egzistansiyalizm

                               ANAHTAR KELİME
                                                                1    2    3     4    5     6     7    8    9    10



                                                 MATEMATİK-11
                                            ORTAÖĞRETİM     21 FELSEFE-11
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26