Page 23 - Felsefe 11 | 3.Ünite
P. 23
3. ÜNİTE 15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
1. Bacon’a göre doğru düşüncenin önünde ………. den kaynaklanan engeller vardır.
2. ………………………., Güneş merkezli evren sistemini savunduğu için engizisyon mahkemesinde
yargılanan bilim insanıdır.
3. İnsanın merkeze alınarak aklın öne plana çıkarılması anlayışına ..........................… denir.
4. İslam coğrafyasından yapılan …………………… faaliyetleri Rönesans’ın ortaya çıkışında etkili
olmuştur.
B Aşağıda Romen rakamları ile verilen bilim insanlarıyla harf ile verilen onlara ait görüş-
leri eşleştirerek doğru harfi parantez içine yazınız.
5.
Bilim İnsanı Görüş
( ) I. Kopernik a) Kütle çekim görüşü
( ) II. F. Bacon b) Güneş merkezli evren anlayışı
( ) III. G. Galilei c) Eylemsizlik ilkesi, serbest düşme yasası
( ) IV. Newton ç) Pozitif felsefenin temelini oluşturur.
d) Dünya merkezli evren anlayışı
C Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevaplarını ilgili alanlara yazınız.
6. Rönesans’ın bilim ve bilim felsefesi açısından önemi nedir? Açıklayınız.
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
7. İslam coğrafyasından Avrupa’ya yapılan çeviri faaliyetlerinin 15-17. yüzyıl felsefesindeki
bilim ve felsefeye olan etkilerini belirtiniz.
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
91