Page 100 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 100
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 63
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 10
4. ÜNİTE : ÇEVRE VE TOPLUM > 4.1. Afetler > 4.1.1. Afetlerin Genel Özellikleri
Kavram : Afet (Doğal Afet)
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı HER DOĞA OLAYI BİR DOĞAL AFET MİDİR? 20 dk.
Çalışmanın Amacı Doğal afet kavramını açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görseli ve yönlendirme metnini dikkate alarak soruları cevaplayınız.
Öğretmen, elinde iki zarfla sınıfa gelir ve “Size geçmişten haber getirdim.” der. Ardından zarfları rastgele
iki öğrenciye vererek yüksek sesle okumalarını ister. Öğrencilerine her iki zarfta da farklı kökenli iki
doğal afetle ilgili bilgiler verildiğini söyler. Tahtaya tehlike, risk ve afet kavramlarını yazar. Sonra “Doğa
olayı ve doğal afet kavram karmaşasını birlikte çözelim.” der.
Seferihisar açıklarında meydana Antalya’da Hortum: 1 Ölü, 9 Yaralı
Antalya’nın Kumluca ilçesinde
gelen 6,6 büyüklüğündeki
depremde Sığacık Mahallesi’nde seralara, tarım arazilerine, araçlara
etkili olan yağış ve hortum,
meydana gelen kısmi tsunami,
balıkçı barınağında ve marinada ve bazı binalara zarar verdi.
bağlı irili ufaklı 22 teknenin
batmasına neden oldu.
05.11.2011 24.01.2019
1. Öğrenci 2. Öğrenci
Görsel 1: Zarflardaki basın haberleri ve tahtada yazılı kavramlar
Soru:
1. Bir doğa olayının doğal afet olarak nitelenebilmesi için hangi özelliği taşıması gerekir? Zarflardaki
haberlerden örnek vererek açıklayınız.
97