Page 20 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 20
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 10 8
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.1. Dünya’nın Yapısı ve Oluşum Süreci > 1.1.3. İç Kuvvetler
Kavram : Fay
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Yaratıcı Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Kanıt Kullanma Becerisi, Tablo, Grafik ve Diyagram Hazırlama ve Yorumlama Becerisi
Çalışmanın Adı FAYLARIN KODLARI 20 dk.
Çalışmanın Amacı Fay kavramını açıklayabilme.
Gerekli Malzemeler: Etkileşimli tahta
Yönerge: Aşağıdaki metinden, çevrim içi kaynaktan, görselden ve tablodan yararlanarak soruları
yanıtlayınız.
Pars Öğretmen, coğrafya derslerinde öğrencilerinin teknoloji okuryazarlığına ilgilerinin yüksek olduğunu
gözlemlemiştir. Öğrencilerinin bu yeteneğinden faydalanarak fay kavramını öğretmek isteyen Pars Bey,
öğrencilerine “Bugün fay kavramını basit bir kodlama etkinliği yaparak öğreneceğiz.’’ demiştir. Pars Bey,
etkileşimli tahtada Görsel 1 hakkında bilgiler verdikten sonra çevrim içi kaynakları kullanarak etkinlik
öncesi ön bilgilendirme yapmıştır.
Pars Bey, öğrencilerine son olarak Türkiye’de etkili olan faylara yazılacak kodların tablodaki özelliklere
göre belirlenerek yazılacağını ve tablodaki her kod ve özelliğin Türkiye’deki bir fay sistemine karşılık
geldiğini söylemiştir. Örnek olması için “W” ve “Y” kodlarını kendisi vermiş, diğer satır ve sütunlardaki
kodları öğrencilerinin tamamlamasını istemiştir.
Çevrim içi kaynak: https://deprem.duzce.edu.tr/Dokumanlar/deprem/Dosyalar/Ali%20ATE%C5%9E1.pdf
Çevrim içi kaynak: http://yerbilimleri.mta.gov.tr/anasayfa.aspx
Batı Anadolu Fay Sistemi Doğu Anadolu Fay Sistemi Kuzey Anadolu Fay Sistemi
(BAFS) (DAFS) (KAFS)
Fay Fay
Fay
HARİTA İŞARETLERİ
İl Merkezleri
Faylar
Göller
Ülke Sınırları
En yüksek: 5137
En alçak: 0
Görsel 1: Türkiye diri Fay haritası ve fay sistemlerinin hareket yönleri
17