Page 86 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 86

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 54
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   COĞRAFYA 10
            2. ÜNİTE     : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.4. Ekonomik Faaliyetler > 2.4.1. Ekonomik Faaliyetlerin Temel Özellikleri
            Kavram       : İletişim
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Coğrafi Sorgulama Becerisi, Kanıt Kullanma Becerisi

             Çalışmanın Adı              TÜRKİYE’DEN DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA                      20 dk.
             Çalışmanın Amacı  İletişim kavramını tanımlayabilme.

            Yönerge:   Eskiden, üretilen ürünler yerel pazarlarda satılır ve sınırlı sayıda insana ulaşırdı. Günü-
                       müzde iletişimdeki teknolojik gelişmeler üretilen ürünlerin daha uzak pazarlara taşınmasını
                       kolaylaştırarak bölgeler arasındaki sosyoekonomik ilişkileri artırmıştır. Aşağıdaki haber met-
                       nini ve görseli inceleyerek soruları cevaplayınız.






















                                           K
                    0                     300 km
                                           G
              Görsel: Türkiye’nin hazır giyim ihracatının artış gösterdiği ülkeler

              HABER KÖŞESİ
              Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yarısı 4 ülkeye yapıldı. Türkiye’nin geçen ay gerçekleştirdiği hazır giyim ve kon-
              feksiyon ihracatı, 2019’un aynı dönemine göre yüzde 5,8 artışla 1 milyar 495 milyon 475 bin dolara yükseldi. Türkiye’nin
              ocak ayı hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yarısı Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda’ya yapıldı.
                                                                                 Sinan BALCIKOCA (07.02.2020)
            Soru:

            1.  İletişim araçlarındaki gelişmelerin dünya ticaret hayatı ve ülkemizin ticareti üzerindeki etkisini değer-
                lendiriniz.





            2.  Bir ürünün tanıtımı ve satışı sırasında kullanılan iletişim araçları neler olabilir? İletişim araçlarının
                ürün tanıtımına ve satışına etkisini belirtiniz.





            3.  Coğrafi değerlerin tanıtımı, ticari hayat ve ekonominin gelişmesi gibi konular üzerinden yola çıkarak
                iletişimin tanımını yapınız.






                                                                                                    83
            Hazırlayan: Seviyen METİN
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91