Page 8 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 8
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 11 2
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.1. Ekosistemlerin Özellikleri ve İşleyişi > 1.1.1. Biyoçeşitlilik
Kavram : Biyoçeşitlilik
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Gözlem Becerisi
Çalışmanın Adı CANLILARIN DÜNYASI 20 dk.
Çalışmanın Amacı Biyoçeşitlilik kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görsellerden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Yasemin Karadeniz’de yüksek bir yaylada, Duygu ise İstanbul’da yaşamaktadır. Yaşadıkları yerler bir-
birinden farklı doğal ve beşerî özelliklere sahiptir.
Görsel 1: Yayla Görsel 2: İstanbul
Sorular:
1. Yukarıda farklı özelliklere sahip yerleşim birimleri verilmiştir. Bu farklı özelliklerin canlı tür ve sayı-
ları üzerine olan etkilerini verilen örnekten yararlanarak kavram haritası üzerinde gösteriniz.
YAYLA İSTANBUL
A Canlı türü ve sayısı ............................. Canlı türü ve sayısı ............................. 1
.............................................................
.............................................................
B ............................................................. ............................................................. 2
.............................................................
.............................................................
C ............................................................. ............................................................. 3
.............................................................
.............................................................
D ............................................................. ............................................................. 4
.............................................................
.............................................................
E ............................................................. ............................................................. 5
.............................................................
.............................................................
F ............................................................. ............................................................. 6
.............................................................
.............................................................
G ............................................................. ............................................................. 7
.............................................................
.............................................................
5