Page 32 - Mantık 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 32

20
                                                                                       MANTIK 11

            2. ÜNİTE    : KLASİK MANTIK > Kavram ve Terim > Kavram Türleri
            Kavram      : Kolektif ve Distribütif
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Sorgulama Becerisi

             Çalışmanın Adı                       BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ                             15 dk.
             Çalışmanın Amacı  Kolektif ve distribütif kavramların açıklayabilme.

            Yönerge: Aşağıda "Dünya Felsefe Günü" kapsamında yapılan bir törende geçen konuşmadan alıntı
                     sunulmuştur. Bu konuşmalara ait metni okuyup metinde geçen kolektif-distribütif kavramları
                     tespit ederek tabloya yazınız.

            Öğrenci

            Değerli öğretmenlerim, sevgili arkadaşlar bugün burada Birleşmiş Milletlere bağlı UNESCO tarafından
            kabul edilmiş olan “Dünya Felsefe Günü”nü kutlamak üzere toplandık. Her yıl kasım ayının üçüncü per-
            şembe günü kutlanmaktadır. Bu sene de 18 Kasım’da dünyada olduğu gibi ülkemizde de kutluyoruz.
            Günün anlam ve önemi hakkında konuşma yapmak üzere okulumuz felsefe öğretmeni Eflatun Gökte-
            pe’yi kürsüye davet ediyorum.
            Öğretmen
            Felsefe, hem mevcut düşünce ve fikirlerin sürdürülmesi hem de yeni fikirlerin geliştirilmesiyle insanlığın
            evrensel düşünceler üzerinden ortaklaşmasını ve farklı fikirlerle karşılaşıp kalıplaşmış düşüncelerden
            uzaklaşmasını sağlar. Bilgi, erdem ve mutluluğun ne olduğuyla doğruluk, adalet, iyilik, güzellik, barış ve
            özgürlük gibi fikir ve kavramlar felsefenin ana problemleri arasındadır. Felsefe disiplininde filozoflar bu
            konularda özgün fikirler ortaya koyarlar.
            Canlılar arasında insan, irade gösterebilmesi açısından sorumlulukları da olan bir varlıktır. Erdemli ol-
            mak, ahlaki bakımdan her zaman ve sürekli olarak iyi olma eğilimi, iyi ve doğru eylemlerde bulunmaya
            yatkın olma durumudur. İnsan iradesinin gerektiği takdirde büyük özverilerde bulunmak ve ciddi engel-
            leri aşmak pahasına ahlaki iyiliği amaçlama, iyilik uğruna hareket etme gücü vardır.
            Değerli öğrencilerimiz ileride birçok farklı meslek ve alanlarda bulunacaksınız. Bir mahkemede hukuka
            uygun, adil kararlar veren hâkim, bir hastanede özveri ile çalışan bir doktor veya bir hemşire, tüm zor
            koşullara rağmen ücra bir yerleşimde bulunan okulda öğretmen, toplumun her ferdinin mutlu yaşayabil-
            mesi için yer aldığınız mecliste bir milletvekili… Her nerede ve ne olursanız olun erdemli olmak temel
            ilkeniz, erdemli olmanın ne demek olduğunu soran felsefe de rehberiniz olsun.



                                                      Metinde Geçen Kavramlar


                              ..................................................................................................................................
             KOLEKTİF         ..................................................................................................................................
                              ..................................................................................................................................



                              ..................................................................................................................................
             DİSTRİBÜTİF      ..................................................................................................................................
                              ..................................................................................................................................














                                                                                                    29
            Hazırlayan: Aysun KOLUAÇIK
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37