Page 4 - Mantık 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 4

Bireyin ve toplumun gereksinimleri, hayatın her alanında ortaya çı-
                                     kan yenilikler ve gelişmelere bağlı olarak hızla değişmektedir. Bu
                                     durum, öğrenme ve öğretme sürecinin de ihtiyaçlar doğrultusunda
                                     yeniden  yapılandırılmasına  yol  açmaktadır.  Kavram  Öğretimi  Ça-
                                     lışması  Kitabı  öğrencilerin  derslerde  öğrendikleri  kavramlara  dair
                                     yanılgıları  tespit  edip  gidermek,  kavram  karmaşalarının  önüne
                                     geçmek ve kavrama dair bilgilerini pekiştirmek maksadıyla tasar-
                                     lanmıştır. Bu kitapta öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramları
                                     konu içeriğine uygun olarak ele alan ve farklı seviyelerde hazırlan-
                                     mış etkinlikler yer almaktadır. Etkinliklerin ilgi uyandıracak düzeyde
                                     ve dikkat çekici olmalarına özen gösterilmiştir. Bazı etkinliklerde ele
                                     alınan  kavram  günlük  hayatla  ilişkilendirilmiş  yahut  kültür,  sanat,
                                     bilim  ve  teknolojinin  söz  konusu  kavramla  olan  bağı  ortaya  kon-
                                     muştur. Böylelikle öğrencilerin kavramı içselleştirip kavrama yönelik
                                     edindiği bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak amaçlanmıştır.
                                     Kavram Öğretimi Çalışması Kitabı’nda ele alınan kavrama dair bil-
                                     gileri  hatırlatmak  ya  da  bilgi  eksikliğini,  karmaşayı  veya  yanılgıyı
                                     ortaya çıkarabilmek için kavram haritaları, bilgi haritaları, düşünce
                                     haritaları, kavram karikatürleri, kavram çözümleme tabloları ve kav-
                                     ramla bağdaşan, sezgi uyandıran, çağrışım kurulabilecek görselle-
                                     re yer verilmiştir. Etkinliklerin üst düzey düşünme becerilerini geliş-
                                     tirmeye yardımcı nitelikler taşımasına özen gösterilmiştir. Böylelikle
                                     öğrencilerin kavrama dair bilgilerini sorgulamaları, karşılaştırmaları,
                                     değerlendirmeleri ve neden sonuç ilişkisi kurarak kavramları özüm-
                                     semeleri amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerde anlamlı ve kalıcı
                                     öğrenmeyi sağlamak, kavramlar arasındaki ilişkileri somutlaştırmak
                                     ve derslerde öğrenilen kavramların hayatın farklı alanlarındaki kul-
                                     lanımlarını yansıtabilmek hedeflenmiştir.
                                     Kavram Öğretimi Çalışması Kitabı’ndaki etkinlikler öğrencilerin ha-
                                     talarını görmelerine, eksik bilgilerini tamamlamalarına, öğrendikle-
                                     rini  pekiştirmelerine  yardımcı  olacaktır.  Öğrendiklerini  derslerinde
                                     ve günlük yaşamda kullanabilen öğrencilerin eğitim süreçlerinde ve
                                     meslek hayatlarındaki başarı düzeyi yükselecektir. Kavram Öğreti-
                                     mi Çalışması Kitabı’nın öğrencilerimize faydalı olması dileğiyle.













                                                                                                     1
   1   2   3   4   5   6   7   8   9