Page 42 - sosyoloji
P. 42

19
                                                                                     SOSYOLOJİ 11

            1. ÜNİTE     : SOSYOLOJİYE GİRİŞ > Sosyolojinin Yöntem ve Teknikleri
            Kavram       : Anket
            Genel Beceriler  : Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Becerisi
            Alan Becerileri  : Araştırma Becerisi

             Çalışmanın Adı                              ANKET 2                                    30 dk.
             Çalışmanın Amacı  Anket tekniğini deneyimleyebilme.
            Yönerge: İş birlikli çalışma ile lise öğrencilerinin akıllı telefon satın alma tercihlerini etkileyen faktörleri
                       anket tekniğini kullanarak araştırınız. Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ediniz.
            1.  Araştırmanın evrenini ve örneklemini tespit ediniz.

            2.  Verilen konuda bir anket formu hazırlayınız.
            Aşağıda örnek form verilmiştir. Öğretmeninizden yardım alarak gerekli gördüğünüz eklemeleri yapabilir
            ya da olduğu gibi kullanabilirsiniz.
                                                  ANKET FORMU

                Değerli öğrenciler,
                Lise öğrencilerinde, akıllı telefon satın alma tercihlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu be-
                lirlemek amacıyla düzenlediğimiz anketimize hoş geldiniz. Bu anket kapsamında özel kişisel bir
                bilgi paylaşımı yapılmamaktadır.

                Bu bölümde kişisel bilgiler yer almaktadır. Size uygun seçeneği işaretleyiniz.
              1.  Cinsiyetiniz:      1. ( ) Kız             2. ( ) Erkek

              2.  Bulunduğunuz Sınıf:
                1. ( ) 9.sınıf                        2. ( ) 10. Sınıf                   3. ( ) 11. Sınıf                          4. ( ) 12. Sınıf

              3.  Kullandığınız Akıllı Telefonun Fiyatı:
                1. (  ) 800-2000 TL      2. (  ) 2000-4000 TL      3. (  ) 4000-8000 TL           4. (  ) 8000 TL ve üstü



               Aşağıda  akıllı  telefon  satın  alma  ter-         Katılma Derecesi
               cihlerini etkileyen faktörlere ilişkin bazı
               ifadeler yer almaktadır. Bu ifadelerdeki     Büyük       Orta
               davranışlara katılma düzeyinizi ifade-  Tamamen  oranda  düzeyde   Çok az       Hiç
               lerin  karşısında  bulunan  ve  sizin  için
               uygun olan seçeneği işaretleyerek be-
               lirtiniz.                           5          4          3           2          1


               1. Reklamlar tercihimi etkiler.
               2. Modelin yeni olması tercihimi
               etkiler.
               3. Arkadaşlarımın görüşleri tercihimi
               etkiler.
               4. Ailemin görüşleri tercihimi etkiler.

               5. Marka tercihimi etkiler.
               6. Fotoğraf çekme kalitesi tercihimi
               etkiler.
               7.Tasarımı tercihimi etkiler.
               8. Ekran çözünürlüğü tercihimi etkiler.

               9. Pil ömrü tercihimi etkiler.


                                                                                                    39
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47