Page 24 - Coğrafya 12 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 24

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 12
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   COĞRAFYA 12
            2. ÜNİTE     : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.4. Küresel Ticaret > 2.4.4.Türkiye’nin Dış Ticareti ve Dünya Pazarlarındaki Yeri
            Kavram       : Dış Alım (İthalat) - Dış Satım (İhracat)
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Harita Kullanma Becerisi

             Çalışmanın Adı                  İPEK YOLUNDAKİ LOKOMOTİFLER                            20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Dış alım ve dış satım kavramlarını açıklayabilme.


            Yönerge 1: Yönlendirme metnini ve görseli dikkate alarak soruları yanıtlayınız.

            Öğretmen öğrencilerine etkileşimli tahtadan görseli gösterir. Daha sonra öğretmen, görselde Türki-
            ye’nin ticaret yaptığı ürünlerin bazı ülke ve kıtalara göre örneklerinin olduğunu, bu örneklerden ve ön
            bilgilerinizden faydalanarak dış ticaretin en önemli iki unsuru dış alım (ithalat) ve dış satım (ihracat)
            kavramlarını öğreneceklerini ve iki kavram arasındaki karmaşayı gidereceklerini söyler.


                      C.  Almanya; Türkiye’deki fındık ve
                          mamulleri, iklimlendirme sanayisi,     A.  Kiraz, Antep fıstığı, süt ürünleri ve kümes
                          kuru meyve ve mamulleri,  makine           hayvanları  gibi yüksek kaliteli Türk tarım
                          ve aksamları gibi sektörlerin bir          ürünleri, Çinli tüketiciler tarafından
                          numaralı talibi olarak kayıtlara geçti.    memnuniyetle karşılanmıştır.
                                                                                B.  Türk ürünlerine en fazla
                                                                                   talep gösteren 3’üncü ülke
                                                                                   olan İtalya, bu dönemde
             G.  ABD, Türkiye’den en                                               Türkiye’nin tekstil
                 çok demir-çelik ürünleri                                          sektörünün en önemli
                 ile otomotiv aksam                                                pazarı oldu.
                 ve parçalarına talep
                 göstermektedir.                                         D.  Çinli akıllı telefon markaları, Türkiye
                                                                             pazarında talebin fazla olmasından
                                                                             dolayı art arda Türkiye’de yatırım
                                                                             yaparak fabrikalar kurmuşlardır.



                                                       E.   Türkiye Afrika’dan en çok
                       F.   Latin Amerika                 altına talep göstermektedir.
                          pazarında Türk                  Altını enerji, plastikler, kakao
                          dizilerine olan                 ve otomotiv takip etmektedir.
                          talep önemli bir yer
                          tutmaktadır.







            Görsel 1: Türkiye’nin bazı ülke ve kıtalar ile dış ticaret pazarlarındaki ürün örnekleri

            Sorular:

            1.  Görseldeki örnek cümleler, Türkiye’nin dış ticaretinde dış alım ve dış satım kavramlarından hangi-
                sine karşılık gelmektedir?  Cümlelerin harflerini tabloya yazınız.


                 Dış Ticaret Kavramı         Örnek Cümlelerin Harfleri


                 Dış Alım (İthalat)

                 Dış Satım (İhracat)






                                                                                                    21
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29