Page 330 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 330
larından, bu sorunlarla başa çıkabilmek için temizliğin öneminden bahsedilebilir. Öğrencilerin ellerini
temizlemelerinin önemi internet üzerindeki videolar yoluyla gösterilebilir.
• Burada dikkat çekilmesi gereken ilk husus öğrencinin temizliğin neden önemli olduğunu anlamasıdır.
Bu nedenle farklı kaynaklardan videolarla temizliğin önemi öğrencilerle birlikte onların görüşlerini ala-
rak beyin fırtınası, gösteri, videolu anlatım yöntemleri kullanılarak tartışılmalıdır. Öğrencinin bu projeyi
başarıyla tamamlaması için onun motivasyonunu sağlayacak ilk işlem kendisinin ortak kullanım alanla-
rında temizliğine nasıl dikkat etmesi gerektiği bilincinin kazandırılmasıdır.
• Etkinlik öğrenci tarafından bireysel olarak yapılabilir. Grup çalışması içinde en fazla 3 kişilik gruplar da
oluşturulabilir.
• Etkinliğin gerçekleşme ve projenin hayata geçirilerek ürünün ortaya çıkarılması için 4-6 hafta aralığında
bir süre belirlenebilir. TBA’da geçen süreye göre öğretmen bu haftalar arasında planlama yapabilir.
ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)
Düşündürme / Problemi Belirleme Aşaması
Son dönemde sağlık alanında enfeksiyon hastalıklarının yaygınlaştığı herkes tarafından bilinmektedir.
Özellikle insanların yoğun olduğu restoran, lokanta, kafe ve AVM gibi sayabileceğimiz birçok alanda sıklık-
la bulunmamızdan ötürü enfeksiyon hastalıklarının bulaşma riskinin yüksek olduğu söylenebilir. Enfeksiyon
hastalıklarının hızlı ilerlemesinde en önemli görülen hususlardan birisi de el temizliği olarak karşımıza çık-
maktadır. Peki evimizin dışında ellerimizi temizlemek için hangi yöntemleri kullanabiliriz?
El temizliği için kolonya, dezenfektan mendil ve su ile elleri yıkama gibi çeşitli yöntemler vardır. Son yıllar-
da AVM gibi insan potansiyelinin yoğun olduğu ortamlarda ellerin temizliği için dokunmalı, basmalı vb. çalı-
şan el dezenfektan cihazları da mevcuttur. Peki temassız dezenfektan cihazlarını kendimiz tasarlayıp üretemez
miyiz? Bu çok mu zor bir olaydır? Temassız dezenfektan sistemleri yapabilmek için neler gereklidir? Gibi pek
çok sorudan yola çıkılarak bir beyin fırtınası gerçekleştirilebilir.
Araştırma Aşaması
Öğretmen okulunda bulunan bir dezenfektanı TBA’ya getirebilir. Bu dezenfektanın basarak çalışan bir
donanım olmasına dikkat etmelidir. Bu dezenfektan üzerinden yola çıkılarak herhangi bir temas olmaksızın bir
dezenfektan cihazının yapılıp yapılamayacağı öğrencilerle beyin fırtınası yoluyla tartışılır.
Öğrencilerin internet üzerinden farklı tip, marka ve modellerde dezenfektan cihazlarını araştırması istenir.
Buldukları sonuçlar arasında temassız herhangi bir cihaz olup olmadığı öğrenci gruplarından soru-cevap yön-
temiyle öğrenmeye çalışılır.
322