Page 5 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 5
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ .................................................................................................................................................................................. 3
1. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ HAKKINDA ............................................................................................................5
Ortaöğretimde Tasarım - Beceri Atölyeleri ...................................................................................................................... 5
2. KURAMSAL ÇERÇEVE - ÖNCÜLER .......................................................................................................................... 7
İsmail Hakkı Baltacıoğlu ve İstihsal (Üretim) Pedagojisi .............................................................................................. 7
Jean Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme Teorisi ............................................................................................................ 8
Loris Malaguzzi ve Reggio Emilia Yaklaşımı .................................................................................................................. 8
Seymour Papert ve Yapıcılık .............................................................................................................................................. 9
Yapıcı Eğitimin Özündeki Sekiz Büyük Fikir ................................................................................................................ 10
Proje Tabanlı Öğrenme ..................................................................................................................................................... 11
Tasarım Odaklı Düşünme ve Öğrenme .......................................................................................................................... 12
Maker Hareketi ve Eğitimde Maker Atölyeleri ............................................................................................................. 12
3. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’NDE ÖĞRETMENİN ROLÜ ......................................................................... 14
4. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’NDE EMNİYET ............................................................................................... 16
5. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’Nİ ETKİN KULLANMAK İÇİN
ÖNERİLER VE İYİ UYGULAMALAR........................................................................................................................... 19
6. YOL GÖSTERİCİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR ................................................................................................................ 21