Page 5 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 5

İÇİNDEKİLER










            ÖNSÖZ .................................................................................................................................................................................. 3

            1. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ HAKKINDA ............................................................................................................5

            Ortaöğretimde Tasarım - Beceri Atölyeleri ...................................................................................................................... 5
            2. KURAMSAL ÇERÇEVE - ÖNCÜLER .......................................................................................................................... 7

            İsmail Hakkı Baltacıoğlu ve İstihsal (Üretim) Pedagojisi .............................................................................................. 7
            Jean Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme Teorisi ............................................................................................................ 8
            Loris Malaguzzi ve Reggio Emilia Yaklaşımı .................................................................................................................. 8

            Seymour Papert ve Yapıcılık .............................................................................................................................................. 9
            Yapıcı Eğitimin Özündeki Sekiz Büyük Fikir ................................................................................................................ 10
            Proje Tabanlı Öğrenme ..................................................................................................................................................... 11

            Tasarım Odaklı Düşünme ve Öğrenme .......................................................................................................................... 12
            Maker Hareketi ve Eğitimde Maker Atölyeleri ............................................................................................................. 12

            3. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’NDE ÖĞRETMENİN ROLÜ ......................................................................... 14
            4. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’NDE EMNİYET ............................................................................................... 16

            5. TASARIM - BECERİ ATÖLYELERİ’Nİ ETKİN KULLANMAK İÇİN
            ÖNERİLER VE  İYİ UYGULAMALAR........................................................................................................................... 19

            6. YOL GÖSTERİCİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR ................................................................................................................ 21
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10