Page 55 - AKRAN NEZAKETİ
P. 55
2. Tema / DİJİTAL ORTAMLARDA AKRAN NEZAKETİ
2.2. OKUL DIŞI FARKINDALIK ETKİNLİKLERİ
1. Etkinlik
Adı Nezaket Afişi
Amaç Çevrim içi araçları kullanarak akran nezaketini yaygınlaştırabilme
Süre 80 dakika
Beceri İş Birliği, Sosyal Farkındalık, Uyum
Değer Duyarlılık, Adalet, Saygı
Araç gereç Kalem, çevrim içi tasarım araçları
Yönerge
Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.
1. Öğretmeninizin rehberliğinde beşer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Aşağıdaki özlü sözleri okuyarak bu sözlerin ortak mesajının ne olabileceğini grupdaki arkadaşlarınıza
açıklayınız.
“Nezaket parayla alınmaz ama her şeyi satın alır.”
[Lady Mary Montagu (Leydi Mery Montegu)]
“Senin haklı olman benim haklı olmadığım anlamına gelmez, hayata benim
tarafımdan bakmadığın anlamına gelir.”
(Anonim)
“Sonunda bir kişinin davranışının sizinle olduğundan çok kendi iç mücadelesiyle
ilgili olduğunu öğrendiğinizde, zarafeti öğrenirsiniz.”
[Paulo Coelho (Paulo Koelyo)]
“Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz.”
(Necip Fazıl Kısakürek)
"Nezaket, ister iskarpin giysin ister çarık; bastığı yeri çamurlamaz."
(Cenap Şahabettin)
3. Bu sözler arasında en çok hangi özlü sözü beğendiniz? Nedenini yazınız.
4. Grup arkadaşlarınızla beraber özlü sözlerden beğendiğiniz birini veya birkaçını seçerek bu bağlama
uygun dijital nezaket temalı bir afiş tasarlayınız. Afiş tasarımı yaparken çevrim içi tasarım araçlarından
yararlanınız.
5. Hazırlamış olduğunuz afişlerinizi grup arkadaşlarınızla beraber sınıfta sununuz.
54