Page 106 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 106
DÜRÜSTLÜK
7 DÜRÜST OLMAYI SEÇ
Okul İçi Etkinlik
a) Aslı’nın yerinde olsaydınız hangi durumdaki gibi davranırdınız? Gerekçeleriyle
açıklayınız.
b) Birinci ve ikinci durumda Aslı’nın annesi gerçeği öğrendiğinde tepkisi ne olabilir?
c) İkinci durumda Aslı’nın var olan problemden kurtulmak için ürettiği çözümün maddi
ve manevi sıkıntıları neler olabilir? Tartışınız.
ç) Annesi hangi davranışları gösterirse Aslı’nın dürüst bir birey olmasına katkı sağlar?
Tartışınız.
d) Aile dışından biriyle aileden birinin size karşı dürüst davranmamasının sizde
yaratacağı duygusal durum farklılıkları nelerdir?
3. Aşağıdaki basamakları uygulayarak öğrencilerin münazara etkinliğini yürütmelerine rehberlik
ediniz.
◼ Öğrencileri iki gruba ayırınız.
◼ Konuları kura ile gruplara dağıtınız.
◼ Hazırlık için bir hafta süre veriniz.
◼ Dürüstlükle ilgili verilen konular dikkate alınarak öğrencilerin münazara etkinliği
yürütmelerine rehberlik ediniz.
TARTIŞMA KONUSU
Dürüstlük birey içindir. Dürüstlük toplum içindir.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için “Hayır”ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Dürüst olmanın aile içi iletişime katkılarını fark ederim.
Dürüstlüğün aile içi güven ilişkisi açısından önemini bilirim.
Dürüstlüğün olumlu ve olumsuz sonuçlarını kabullenirim.
Çevrenin tutum ve davranışlarına bakmayarak dürüst olmaya istekli olurum.
Aile ilişkilerimde dürüst olmaya özen gösteririm.
104 Hazırlayan: Feyza KILIÇ 105