Page 242 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 242
8 SEVGİ
Okul İçi Etkinlik SEVGİ EMEK İSTER
2 . Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve “Sevgi emek ister.” cümlesinin
davranışlara yansımasıyla ilgili düşüncelerini paylaşmalarını isteyiniz. Öğrencilerin
düşüncelerini bilgi grafiğindeki boşluklara yazınız.
Değer
verdiğini
göstermek
Sevgi Birlikte
Emek kaliteli vakit
İster geçirmek
Görsel 7.23.
3 . Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
HASTALIKTA VE SAĞLIKTA GEÇEN BİR ÖMÜR
Zonguldak’ta yaşayan Veysel ve Fatma Yavuzyılmaz
çifti, sevgi ve saygı çerçevesinde 61 yıldır sürdürdükleri
evlilikleriyle genç çiftlere örnek oluyor.
Bir dönem felç geçirmesi nedeniyle 79 yaşındaki eşinin
yaşadığı sağlık sorunlarını aşmasına destek olan 81
yaşındaki Veysel Yavuzyılmaz, evlenirken birbirlerine
verdikleri “hastalık ve sağlıkta birlikte olma” sözünü tutarak
eşine sevgisini ilk günkü gibi hissettiriyor.
Görsel 7.24.
Eşinin üşümemesi için sabahları ilk iş olarak kaloriferi yakan Veysel Yavuzyılmaz, hazırladığı
kahvaltı sofrasında eşiyle sohbet ederek güne başlıyor. Kahvaltının ardından eşinin tansiyonunu
ölçen Yavuzyılmaz, ilerlemiş yaşına rağmen gün boyu eşinin her ihtiyacında yanında olmaya
çalışıyor.
Fatma Yavuzyılmaz, sağlam temelle kurulan evlilikleri hiçbir zorluğun yıkamayacağını söyledi.
Büyüklerinden gördüklerini uygulamaya çalıştıklarını aktaran Yavuzyılmaz, “Evlilik bana göre bir
gemidir, batabilir de çıkabilir de... O da kaptanın elindedir. Kaptan da evvela evin hanımıdır. Eşler
anlaştı mı o gemiye bir şey olmaz, öyle gider.” diye konuştu.
Kaynak: Anadolu Ajansı, (2019), (Düzenlenmiştir.)
a) “Evlilikte iyisi, kötüsü, yoksulluğu, varlığı, darlığı her şey olur. Ona göğüs gereceksin.”
ifadelerini sevgi ve emek bağlamında yorumlayınız.
b) Aile bireylerinin hangi tür davranışları sevginin devamı için emek ve fedakârlık olarak
düşünülebilir? Düşüncelerinizi örnek vererek açıklayınız.
c) Ailedeki sevgi bağlarının emek ve fedakârlıkla ilişkisini bir metaforla belirtiniz.
240 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 241