Page 258 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 258

1              SORUMLU BİREYLER           SORUMLULUK
              Sınıf İçi Etkinlik                                           YETİŞTİRMEK
         2.  Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
                      A Ailesi                                                  B Ailesi

                                                                      Odanı temizlemeni ve toplamanı
           Sana söyleyene kadar kendim                                bekliyorum. Çünkü odanın
           yaparım.                                                   temizliği ve düzeninden sen
                                                                      sorumlusun.





                                                                      Yemek yapılırken ve sofra
                                                                      hazırlanırken yardımını
           Sofra hazır, haydi yemeğe!
                                                                      bekliyorum. Çünkü bu hepimizin
                                                                      ortak sorumluluğu.





                                                                      Çalışman sırasında sana yardımcı
           Sen yeter ki çalış, ben suyunu                             olabilirim ancak doğru planlama
           bile getiririm.                                            ile diğer sorumluluklarını da yerine
                                                                      getirebileceğine inanıyorum.

          Görsel 8.3.
             a)  A ve B ailelerinin yaklaşımlarını bireylere sorumluluk bilinci kazandırma açısından
                 karşılaştırınız.
             b)  A ve B ailelerinin hangisinde yetişen bireylerin sorumlulukları konusunda daha bilinçli
                 olacağını düşünüyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
             c)  Çocuklarına sorumluluk bilinci kazandırmayı başarmış ailelerin tutum ve davranışlarındaki
                 ortak özellikler neler olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
         3.  Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.

                           A Ülkesi                                        B Ülkesi
           ◼  Kan ihtiyacı için anons yapılıyor. Nasıl olsa   ◼  Benim kan grubum anons ediliyor. Bir
             biri kan verir.                                insanın hayatı benim vereceğim kana bağlı
           ◼  Orman yanıyor. İtfaiyeyi mutlaka aramışlardır.   olabilir, hemen gitmeliyim.
             Biz yola devam edelim.                       ◼  Derhâl itfaiyeyi arayıp yangını söndürmeye
           ◼  İş başvurusu yaptığım kurumun müdürü          çalışanlara yardım etmeliyiz.
             babamın arkadaşı. Sınava çok çalışmama       ◼  Sınava çok çalışıp hak ederek işe girmeli,
             gerek yok.                                     kimsenin hakkını yememeliyim.
           ◼  Buradaki çöpleri nasıl olsa ben atmadım,    ◼  Bilinçli bir birey olarak yere çöp atanları
             beni ilgilendirmez. Hiç dokunmayayım.          uyarmalı, çöpleri çöp kutusuna atmalıyım.
           ◼  Ozon tabakası benim sıktığım parfümle mi    ◼  Çevreye zarar verecek ürün kullanmamaya
             delinecek?                                     dikkat etmeliyim.


             a)  A ve B toplumundaki bireylerin yaklaşımlarını toplumsal duyarlılık açısından yorumlayınız.
             b)  Bilgi grafiğindeki bireylerin davranışlarına baktığınızda yetiştikleri çevredeki sorumluluk
                 bilinci ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
             c)  Bireyin sorumluluklarını yerine getirmesinin topluma etkileri neler olabilir? Düşüncelerinizi
                 örneklerle açıklayınız.
             ç)  Ailelerinde sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösteren bireylerin toplumsal konularda
                 da duyarlı olacağını düşünüyor musunuz? Düşüncelerinizi örnek vererek açıklayınız.
 256          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           257
   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263