Page 32 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 32
ADALET
AD
ALET
6 AİLEDE ADİL GÜÇ VE
Sınıf İçi Etkinlik KAYNAK YÖNETİMİ
DURUM 3
16 yaşındaki Metin ile 9 yaşındaki kardeşi Ece arasında
televizyon izleme konusunda sürekli anlaşmazlıklar
yaşanmaktadır. Metin, spor kanalı izlemek isterken
kardeşi ise sevdiği bir çizgi filmi izlemek istemektedir.
Anlaşmazlık anlarında Ece hep ağladığı için ebeveynleri
her zaman Metin’den kardeşinin isteğine öncelik vermesini
istemektedir. Metin ise her zaman kardeşinin öncelendiğini
ve ebeveynlerinin bu tutumunun adaletli olmadığını
düşünmektedir.
Görsel 1.23.
a) Metin’in yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?
b) Ece'nin gözyaşlarını ağabeyine karşı bir güç olarak kullanmasını adalet açısından
yorumlayınız.
c) Metin’in ebeveynlerine adil bir çözüm önerisinde bulunmak için ne söylerdiniz?
3. Öğrencilerden aşağıdaki tabloyu incelemelerini, adalet ile ilgili toplumda var olan yanlış algı
örneklerinin doğrularını gerekçeleriyle açıklamalarını isteyiniz.
(X) YANLIŞ (✓) DOĞRU
(X) Kardeşler arasından birine bir fırsat (✓) Makam hak edene veya ehil olana verilir
verilecekse yaşça büyük olana öncelik verilir. çünkü işlerin düzgün yapılabilmesi yaşla
değil, kabiliyetle ilgilidir.
(X) Miras sadece ailenin erkek evlatları arasında (✓)
paylaştırılır.
(X) Babalar mal varlığının tamamını evlatlarına (✓)
miras bırakmak zorundadır.
(X) Ailede güç maddi varlığa sahip olandadır. (✓)
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Eşitliğin adalet olmadığını bilirim.
Mal paylaşımında adil olmanın aile huzuruna etkilerini bilirim.
Mal paylaşımında aile bireylerinin özel durumlarına dikkat edilmesi gerektiğine
inanırım.
Karar yetkisine sahip kişilerin adil olması gerektiğini kabul ederim.
Toplumda adaletle ilgili doğru tutum ve davranışlara örnek veririm.
30 Hazırlayan: Mustafa KONUŞUM 31