Page 333 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 333
PAYLAŞMAYLA GELEN
YARDIMSEVERLİK
KARDEŞLİK 4 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Kurban Bayramı’nda yapılan yardımlaşmaların aile, toplum ve toplumlar arası ilişkilere katkılarını
Amacı kavrayabilme.
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin Kurban Bayramı’nda paylaşımlarda bulunmanın toplumun birçok
Açıklaması kesimine katkı sağlayacağını kavramalarına yönelik hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metinler okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Tablo
tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Kurban, Arapçada gerek maddi gerek manevi her türlü
yakınlığı ve yakın olmayı kuşatacak bir anlam yelpazesine
sahiptir. Dinî terminolojide ise Allah’a yakınlık sağlamak
için belli vakitlerde yerine getirilen bir ibadettir. Kurban
hemen hemen bütün dinlerin ana temalarından birini teşkil
etmektedir.
Kurban; toplumda kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışma
ruhunu canlı tutar; sosyal adaletin gerçekleşmesine katkıda
bulunur. Özellikle et alma imkânı bulunmayan veya çok
sınırlı olan yoksulların bulunduğu ortamlarda kurbanın
bu rolünü daha belirgin biçimde görmek mümkündür.
Kurban; zengine malını Allah’ın rızası, yardımlaşma ve
başkalarıyla paylaşma yolunda harcama alışkanlığını verir;
onu cimrilikten, dünya malına tutkunluktan kurtarır (1).
Hz. Muhammed (s.a.v.), kurban etinin üçe taksim edilip bir
bölümünün kurban kesemeyen yoksullara dağıtılmasını, bir
bölümünün akraba, tanıdık ve komşularla paylaşılmasını, bir
kısmının da evde yenmesini tavsiye etmiştir (Ebû Dâvûd,
Dahâyâ, 10) (2).
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
Kaynak 1: İslam Ansiklopedisi
Kaynak 2: T.C. Cumhurbaşkanlığı Diyanet İşleri Başkanlığı, (2017).
Görsel 10.11.
a) Farklı dinlerde de kurban ibadetinin yapılması hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
b) Hz. Muhammed’in (s.a.v.) kurban paylaşımı tavsiyesini aile ve toplum açısından
değerlendiriniz.
c) Bayramlarda yapılan yardımlaşma uygulamalarına örnekler veriniz.
332 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 333