Page 340 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 340

6                      TOPLA, DAĞIT;       YARDIMSEVERLİK
               Okul İçi Etkinlik                                             DİNSİN AĞIT
          2.  Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini, bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları
             cevaplamalarını isteyiniz.









                         ÖMRÜNÜN 60 YILINI YARDIM ETMEYE ADAYAN MEHMET TEKERLEK
                                     1926••••••••  Gaziantep'te doğdu.
                                     1931-32••••  Kedileri bakımı için toplayıp eve getirdi ve onların tüm
                                                ihtiyaçlarını giderdi.
                                     1946••••••••  Sanayi Bakanlığında memurluğa başladı.
                                     1963••••••••  Mahalli el sanatları kursunda görev aldı ve kız kursiyerler
                                                aradı.
                                     1963••••••••  Kursiyer ararken ihtiyaç sahipleriyle karşılaştı ve onlar
                                                için bir şey yapmayı borç olarak gördü.
                                     1963••••••••  Günümüze kadar ulaşan "Topla, Dağıt; Dinsin Ağıt"
                                                yardım hareketini başlattı.
                                     2005•••••••  Bir sosyal tesise ismi verildi.
                                                Ödüller
               Görsel 10.19.
                                     2007••••••••  TBMM tarafından Üstün Hizmet Madalyası verildi.
                                                Birçok kurum ve kuruluş tarafından ödüle layık görüldü.
                                                                      Kaynak: TRT Belgesel, (2018), (Düzenlenmiştir.)

              a)  Mehmet Tekerlek’in yardım hareketini başlatmasının nedenleri nelerdir?
              b)  Ailesi ve yakın çevresinin desteği Mehmet Tekerlek’in yardımseverliğini ne şekilde etkilemiş
                  olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
              c)  Yardımseverliğin yaygın olduğu toplumların ortak özellikleri neler olabilir? Açıklayınız.
          3.  Öğrencileri 3-6 kişilik gruplara ayırınız. Her gruba aşağıdaki yönergeye göre okulda bir yardım
              faaliyeti gerçekleştirmeleri için bir ay süre veriniz. Öğrencilerden süre sonunda görevle ilgili
              duygu ve düşüncelerini değerlendirme soruları çerçevesinde sınıfta paylaşmalarını isteyiniz.


            a)  Planlama
            ◼   Grup olarak yapacağınız faaliyeti belirleyiniz.
            ◼   Faliyet adı tasarlayınız.
            ◼   Faaliyet sloganı üretiniz.
            ◼   Faaliyetin hedef kitlesini ve faaliyet süresini belirleyiniz.
            ◼   Faaliyetiniz ile ilgili öğretmene bilgi veriniz.
            b)  Örnek Faaliyetler
            ◼   Derslerinde başarılı olmaya ihtiyaç duyan öğrencilere derslerinde yardımcı olmak,
            ◼   Okul rehberlik servisiyle iş birliği yaparak ihtiyacı olan öğrencilere araç gereç yardımı yapmak,
            ◼   Zor günler geçiren bir arkadaşının yanında bulunmak, ona destek olmak,
            ◼   Sokak hayvanlarına yönelik mama kapları, mama temin etmek,
            ◼   Diğer grupların faaliyetlerine destek (manevi, fiziksel destek)  olmak,
            ◼   ...........................................................................................................................

 338          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           339
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345