Page 93 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 93
24 BAYRAMLA GELEN
Okul Dışı Etkinlik KARDEŞLİK
2. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Görsel 65
Bayramların birey ve toplum üzerinde çok olumlu etkileri vardır. Topluca
kıldığımız bayram namazları birlik, beraberlik, kardeşlik, yardımlaşma
ve dayanışma duygularımızı güçlendirir. Birbirimize karşı sevgi, saygı,
şefkat ve merhamet duygularını geliştirir.
Görsel 66
Dinî bayramlardaki âdetlerimizden biri de küslerin barışmasıdır.
Müslümanların, birbiriyle üç günden fazla küs kalması doğru değildir.
Çünkü Hz. Muhammed (s.a.v.) bir hadis-i şerifinde "Bir Müslüman’ın din
kardeşiyle üç günden fazla küs durması helal değildir.’’ (Buhari, Edeb,
62) buyurmuştur. Başka bir hadis-i şerifinde de “En faziletli sadaka
birbiriyle dargın iki kimsenin arasını bulmaktır.” (Ebû Dâvud, Edeb, 50)
diye buyurmuştur.
Görsel 67
Dinî bayramlarımız denince akla yardımlaşma ve dayanışma gelir.
Müslümanlar Ramazan Bayramı’nda fıtır sadakası vererek, hâli vakti
yerinde olup dinî bakımdan da zengin sayılan müminler ise zekât
vererek ya da Kurban Bayramı’nda kurban kesip etini dağıtarak ihtiyaç
sahiplerini sevindirirler.
Pusmaz (t.y.), (Düzenlenmiştir.)
a) Bilgi grafiğindeki geleneklere günlük yaşamınızdan örnekler veriniz.
b) Bilgi grafiğindeki geleneklerin toplumsal ilişkilere katkıları neler olabilir? Örnek vererek
açıklayınız.
c) Bilgi grafiğindeki gelenekler dışında başka hangi geleneklerden söz edilebilir? Örnekler
veriniz.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 91