Page 191 - Değerler Eğitimi
P. 191
SAYGI SEVGİNİN
ÖN KOŞULU SAYGI 8 Okul İçi Etkinlik
Etkinliğin Sevginin temelini saygı değerinin oluşturduğunu fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin büyüklerine duydukları sevgiyi gösterebilmenin ön koşulunun onlara
Açıklaması saygı duymaktan geçtiğini fark edebilmeleri üzerinedir.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin yönergeler doğrultusunda etkinliği takip
etmelerine ve kontrol listesini doldurulmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açarak öğrencilerden okumalarını ve soruyu sözlü olarak
cevaplamalarını isteyiniz.
Tarihimizin en şanlı hükümdarlarından Fatih Sultan Mehmed Han,
İstanbul’un fethiyle muzaffer olmuştu. Hocası Akşemseddin,
mühim bir şahsiyet ve büyük bir âlimdi. İstanbul’un fethi
gerçekleşince Mehmed ve Akşemseddin zafer alayı ile şehre
girerken büyük komutan Fatih’in yanında hocaları Molla Gûrânî,
Molla Hüsrev, Akşemseddin ve Ak Bıyık Sultan vardı. Padişaha
çiçek vermek için yollara düşen Bizanslı kızlar, hükümdarın bir
delikanlı olduğunu bilemediler. Ellerindeki demetleri ak sakallı bir
ihtiyar olan Akşemseddin’e uzattılar. O da "Padişah ben değilim."
diye yanındaki genç komutanı gösterdi fakat Fatih "Verin verin!
Padişah benim ama o benim hocamdır." diyerek tebessüm etti ve Görsel 1
çiçeklerin hocasına verilmesini istedi. İşte bu örnek, hükümdar bile
olsa Fatih’in ilme verdiği değerin ve hocasına olan saygısının bir göstergesidir.
http://dogm.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/TDBO1/unite4/files/basic- html/page18.html
2. Öğrencilerden aşağıdaki soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) Fatih Sultan Mehmet'in bu davranışını büyüğe, ilme, öğretmene saygı bağlamında
değerlendiriniz.
b) Hz. Ali’nin "Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum." sözünden yola çıkarak ilim
yolunda insan hayatına ışık tutan öğretmenlere saygının nasıl gösterilebileceği ile ilgili
düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
c) Verilen görsele saygılı
bireyler yetiştirmek için neler
yapılabileceğiyle ilgili sınıfla birlikte SAYGILI BİREYLER
bir liste oluşturunuz. YETİŞTİRMEK İÇİN
Görsel 2
190 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü