Page 231 - Değerler Eğitimi
P. 231
SORUMLULUK SORUMLULUKLARIMI
BİLİYORUM 1 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Birey olarak sorumluluklarını fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin kendisine, ailesine, okuluna ve öğretmenlerine, topluma, ülkesine, canlı
Açıklaması ve cansız tüm varlıklara, yaratıcısına karşı sorumluluklarını fark edebilmeleri üzerinedir.
Metin etkileşimli tahtada açılır ve metne yönelik sorunun cevaplanması sağlanır. Öğrenciler
gruplara ayrılır. Sorumluluk değerinin farklı boyutlarına ilişkin rapor hazırlamaları, bu raporları
sınıfta sunmaları ve kontrol listesini doldurmaları sağlanır.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açınız, öğrencilerin okumasını ve soruyu cevaplamasını isteyiniz.
Sorumluluk, bir kimsenin kendi davranışlarını veya yetki alanına giren herhangi bir olayın
sonuçlarını üstlenmesi, mesuliyet alabilmesi ve yaptığı bir iş için gerektiğinde hesap verebilmesi
durumudur. Sorumluluğun akıllı olma ve özgür iradesini kullanabilme şeklinde iki şartı
bulunmaktadır. Canlılar içerisinde bu iki özelliğe sahip tek varlık insandır. İnsanın aklını kullanma
yetisine ve özgür iradeye sahip olması onu sorumlu bir varlık kılmıştır. İnsan başta kendisine,
yaratıcısına, insanlara, çevresindeki canlı ve cansız tüm varlıklara karşı sorumludur.
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
a) Sizce sorumluluğun kaynağının akıl ve özgür irade olmasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi
ifade ediniz.
2. Öğrencileri yedi gruba ayırınız. Her grup için bir sözcü seçiniz. Grupların her birine
numaralandırılmış konuları dağıtınız. Gruplardan sorumluluklarını ifade edecek bir rapor
oluşturmalarını isteyiniz. Grupların hazırladığı raporları grup sözcüleri aracılığıyla sunmalarını
sağlayınız.
1 Kendime karşı 5 Ülkeme karşı
görevlerim
görevlerim
2 Aileme karşı 6 Canlılara karşı
görevlerim
görevlerim
Okuluma ve
3 öğretmenlerime 7 Yaratıcıma karşı
karşı görevlerim görevlerim
4 Topluma karşı 8
görevlerim
230 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü