Page 231 - Değerler Eğitimi
P. 231

SORUMLULUK  SORUMLULUKLARIMI
                      BİLİYORUM                           1                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Birey olarak sorumluluklarını fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin kendisine, ailesine, okuluna ve öğretmenlerine, topluma, ülkesine, canlı
          Açıklaması  ve cansız tüm varlıklara, yaratıcısına karşı sorumluluklarını fark edebilmeleri üzerinedir.
                      Metin etkileşimli tahtada açılır ve metne yönelik sorunun cevaplanması sağlanır. Öğrenciler
                      gruplara ayrılır. Sorumluluk değerinin farklı boyutlarına ilişkin rapor hazırlamaları, bu raporları
                      sınıfta sunmaları ve kontrol listesini doldurmaları sağlanır.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.


          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
         1.   Metni etkileşimli tahtada açınız, öğrencilerin okumasını ve soruyu cevaplamasını isteyiniz.

           Sorumluluk, bir kimsenin kendi davranışlarını veya yetki alanına giren herhangi bir olayın
           sonuçlarını üstlenmesi, mesuliyet alabilmesi ve yaptığı bir iş için gerektiğinde hesap verebilmesi
           durumudur. Sorumluluğun akıllı olma ve özgür iradesini kullanabilme şeklinde iki şartı
           bulunmaktadır. Canlılar içerisinde bu iki özelliğe sahip tek varlık insandır. İnsanın aklını kullanma
           yetisine ve özgür iradeye sahip olması onu sorumlu bir varlık kılmıştır. İnsan başta kendisine,
           yaratıcısına, insanlara, çevresindeki canlı ve cansız tüm varlıklara karşı sorumludur.
                                                                                    Yazar tarafından hazırlanmıştır.

              a)  Sizce sorumluluğun kaynağının akıl ve özgür irade olmasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi
                  ifade ediniz.
          2.  Öğrencileri yedi gruba ayırınız. Her grup için bir sözcü seçiniz. Grupların her birine
             numaralandırılmış konuları dağıtınız. Gruplardan sorumluluklarını ifade edecek bir rapor
             oluşturmalarını isteyiniz.  Grupların hazırladığı raporları grup sözcüleri aracılığıyla sunmalarını
             sağlayınız.



                1           Kendime karşı                            5           Ülkeme karşı
                             görevlerim
                                                                                  görevlerim





                2           Aileme karşı                             6          Canlılara karşı
                                                                                  görevlerim
                             görevlerim





                             Okuluma ve
                 3         öğretmenlerime                            7         Yaratıcıma karşı
                           karşı görevlerim                                       görevlerim





                4           Topluma karşı                           8
                             görevlerim




          230                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236