Page 239 - Değerler Eğitimi
P. 239

SORUMLULUK  SÖYLEYECEĞİM
                      ÇOK ŞEY VAR                         5                         Sınıf İçi Etkinlik
          Etkinliğin   Doğal çevrenin korunması için sorumluluk alabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin çevre sorunlarına karşı sorumluluklarını fark edebilmeleri için
          Açıklaması  hazırlanmıştır.
                      Sınıf gruplara ayrılarak öğrencilerin verilen konular üzerinde düşünmeleri ve konuşma yapmaları
                      sağlanır. Öğrencilerden kontrol listesini doldurmaları istenir.
          Araç Gereç  Mikrofon ya da mikrofonu temsil edebilecek bir nesne.        Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencileri beş gruba ayırınız. Grupların bir yazman ve bir sözcü seçmelerini sağlayınız.
             Gruplara rolleri dağıtınız. Rollere göre öğrencilerin hazırlanmaları için yeterli süre veriniz.
             Bu sürede bir konuşma metni hazırlamalarını isteyiniz. Sözcülerin sırayla sınıfın önüne çıkıp
             rollerini tanıtmalarını ve "Çevrenin Korunmasında Sorumluluklarımız" temalı konuşmalarını
             yapmalarını sağlayınız.

                                 a) Marmaris’in bir köyünde yaşıyorsun. Bütün hatıralarının geçtiği köyün bir anda
                                 gözlerinin önünde kül olduğunu gördün. "Ormanlarımız Yanmasın" kampanyası
                                 kapsamında Türkiye Büyük Millet Meclisine davet edildin. Milletvekillerine hitap
                                 edecek 10 gençten birisin. "Benim Sadece Köyüm Yanmadı" başlıklı bir konuşma
                                 yapman bekleniyor. Neler söylerdin?




                                 b) Meriç Nehri kenarında yaşayan, çiftçilikle geçinen bir ailenin ferdisin. Nehrin
                                 sürekli kirlendiğini, tarlaların kirlilik nedeniyle sulanamaz hâle geldiğini görüyorsun.
                                 Birleşmiş Milletler Çevre Konferansı’nda konuşma hakkı elde ettin. "Suyu Kirletmek
                                 Hayatı Kirletmektir" başlıklı bu çalışmada her ülkenin temsilcisinin bulunduğu
                                 katılımcılara hitaben bir konuşma yapman istendi. Neler söylerdin?




                                 c) Çanakkale’nin Gelibolu ilçesinde balıkçılıkla hayatını sürdüren bir gençsin.
                                 Marmara Denizi’nin kirlenmesi balıkçıların geçim şartlarını zorlaştırdı. Türkiye Yüzme
                                 Federasyonunun düzenlediği serbest stil kategorisinde birinci oldun. Mikrofon
                                 sana uzatıldı. Marmara Denizi’ndeki kirliliğe dikkat çekmek için bir fırsat buldun. Ne
                                 söylerdin?




                                 ç) Van’ın Erciş ilçesinde yaşayan ve temiz bir Van Gölü için sorumluluk hisseden
                                 bir gençsin. Van Gölü’nün sularının çekilmesiyle kirliliğin büyük boyutlara ulaştığı
                                 ortaya çıktı. Sen de Van Gölü’nün doğal yöntemlerle temizlenmesi konusunda
                                 bir proje hazırlayıp TEKNOFEST’e katıldın ve birinci oldun. Sana ulusal bir kanal
                                 tarafından mikrofon uzatıldı. Van Gölü’ndeki kirliliğin biyolojik çeşitliliğe etkisi
                                 konusuna dikkat çekmek için büyük bir fırsat eline geçti. Ne söylerdin?




                                 d) Rize Çamlıhemşin’de yaşayan, çocukluğunun büyük bir kısmı Ayder Yaylası’nda
                                 geçen bir gençsin. Ayder Yaylası’nda doğal çevrenin bozulduğunu gözlemliyorsun.
                                 "Bu konuda neler yapabilirim?" diye araştırma içindeyken üniversiteye giriş sınav
                                 sonuçları açıklandı ve Türkiye birincisi oldun. Bütün mikrofonlar sana uzatıldı. Neler
                                 söylerdin?

                      Görsel 1
          238                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244