Page 302 - Değerler Eğitimi
P. 302
YARDIMSEVERLİK
2
Sınıf İçi Etkinlik SADAKA TAŞI
Etkinliğin Yardımlaşmayla ilgili olarak sadaka taşı geleneğini tanıyabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin yardımlaşmayla ilgili olarak sadaka taşı geleneğini tanımalarını ve
Açıklaması benzer gelenekleri yaşatmaya istekli olmalarını sağlamak için hazırlanmıştır.
Karekodu verilen video etkileşimli tahtada izletilerek öğrencilerin soruları cevaplamaları
sağlanır. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
Görsel 1
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Karekoddaki videoyu etkileşimli tahtada açarak öğrencilerin izlemesini
sağlayınız. Öğrencilerden soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) Videodan öğrendiklerinize göre sadaka taşı nedir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
b) Sadaka taşı geleneğinde yardımlaşmak için havanın kararmasının tavsiye edilmesinin
sebebi ne olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
c) "Sağ elin verdiğini sol elin görmemesi" deyimi ile sadaka taşı geleneği arasındaki ilişkiyi
açıklayınız.
ç) Sadaka taşı geleneğinin amacı nedir? Düşüncenizi gerekçesiyle açıklayınız.
d) İzlediğiniz videonun sizde uyandırdığı hisler nelerdir?
e) Videonun vermek istediği mesaj sizce nedir?
f) Videoda dikkatinizi en çok ne çekti? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.
g) Günümüzde sadaka taşı geleneğine benzer uygulamaları devam ettirebilmek için neler
yapılabilir?
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Sahip olduklarımı paylaşmada istekli olurum.
İnsanlara yardım ederken insanları rencide edici davranışlarda bulunmamaya gayret
ederim.
Maddi ve manevi paylaşımların mutluluk kaynağı olduğunu fark ederim.
Başkalarının ihtiyaç ve beklentilerine karşı duyarlı olurum.
Çevreme kişisel çıkar gözetmeden yararlı olmaya çalışırım.
Hazırlayan: Mithat BALA 301