Page 314 - Değerler Eğitimi
P. 314
8 HAYATI İYİLİKLE YARDIMSEVERLİK
Sınıf İçi Etkinlik DOLDURMAK
Müslüman kişinin bir insana selam vermesi, kardeşine güler yüzlü davranması,
kovasındaki sudan kardeşinin kabına boşaltması, kaybolan birine yolu tarif
etmesi, iyi göremeyen birine rehberlik etmesi, üzerinde hakkı olduğu kimseye
veya borçlusuna anlayışlı davranarak süre tanıması Hz. Muhammed (s.a.v.)
tarafından sadaka olarak tanımlanmıştır. Öyle ki bir kimsenin diktiği ağaç
veya ekinlerden her türlü canlının yediklerini bile islam kültüründe sadaka
kapsamında değerlendirmiştir.
Hadislerle İslâm, Cilt 2, Sayfa 487
(Düzenlenmiştir.)
3
2. Öğrencilerden verilen hadislerden hareketle soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) Hadislerde verilmek istenen ortak mesaj nedir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
b) Sadaka denince aklınıza neler geliyor? Düşüncelerinizi açıklayınız.
c) Bu hadislere göre neler sadaka kapsamında değerlendirilmektedir? Düşüncelerinizi örnek
vererek anlatınız.
ç) Sadaka vermenin birey ve toplum hayatına etkileri nelerdir? Tartışınız.
d) Tabloda verilen iyilik örneklerinin okuduğunuz hadislerden hangisiyle ilgili olduğunu
örnekteki gibi yazınız (Cümleler birden fazla hadisle ilgili olabilir.).
1 Alın teri ile çalışmak.
Bir kimseye yükünü taşımada yardım etmek.
Borçluya borcunu ödemede kolaylık sağlamak.
Engellilere yardım etmek.
Güler yüzlü olmak.
Hayvanları beslemek.
Helal kazanç sağlamak.
İbadet etmek için adım atmak.
İnsanlara rahatsızlık veren nesneleri yoldan kaldırmak.
İnsanlara su ikram etmek.
İnsanların arasını düzeltmek.
İnsanların iyiliğini istemek.
Güzel konuşmak.
Kötülükten uzak durmak.
Maddi yardımda bulunmak.
Mazluma yardım etmek.
Selam vermek.
Derdi olanların derdini gidermek.
Yol tarif etmek.
Tablo 1
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 313