Page 322 - Değerler Eğitimi
P. 322
YARDIMSEVERLİK
11
Aile ile İrtibatlı Etkinlik ZİMEM DEFTERİ
Etkinliğin Yardımlaşmayla ilgili geleneklerimizden zimem defteri geleneğini tanıyabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin zimem defteri geleneğini tanımalarını ve benzer geleneklerimizi
Açıklaması yaşatmaya istekli olmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Karekodu verilen video etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin verilen soruları cevaplamaları
sağlanır. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Karekoddaki videoyu etkileşimli tahtadan açınız ve öğrencilere izletiniz.
a) İzlediğiniz videodan öğrendiklerinize göre zimem defteri nedir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
b) Zimem defterini satın alacak kişilerin tanınmayacakları kıyafetler giymelerinin nedeni ne
olabilir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
c) Videonun vermek istediği mesaj nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
ç) Videoda geçen "Sağ elin verdiğini sol el bilmeyecek." sözünden ne anlıyorsunuz?
Düşüncelerinizi açıklayınız.
d) Günümüzde zimem defteri geleneğine benzeyen uygulamalara örnek veriniz.
2. Öğrencilerinizin önerilerini dikkate alarak aşağıdaki yönergeyi uygulayınız.
Gönüllü bir öğrenci rehberliğinde sınıf
kumbarası oluşturulur. a
Öğrencilerden bu gelenekleri aileleri-
ne de anlatmaları, gönüllülük ve gizli-
b lik ilkesine dikkat ederek onların da bu
kumbaraya katkı sağlayabileceklerini
bildirmeleri istenir.
Sınıf olarak yapılmak istenen bu et-
kinliğin tamamen gönüllülük ve gizlilik c
ilkesine göre uygulanacağı öğretmen
tarafından velilere duyurulur.
İstenirse bu etkinlik okul idaresinin
d bilgisi ve onayı dâhilinde okul içi et-
kinliğe de dönüştürülebilir.
Market alışverişlerinde kullanılan sos-
yal yardım kartları kumbarada biriken
yardımlarla alınır. Mahalle muhtarları e
aracılığı ile sosyal yardım kartları ihti-
yaç sahiplerine ulaştırılır.
Görsel 1
3. Sürece yönelik değerlendirme çalışması yapınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 321