Page 89 - Değerler Eğitimi
P. 89
DÜRÜSTLÜK SÖZLERİ TUTMAK
ZORLAŞINCA 5 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Verdiğin sözü tutmanın zorlaştığı durumlarda alınan kararları dürüstlük açısından değerlendire-
Amacı bilme.
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin sözleri ve davranışları arasında tutarlılık sergileyebilmeleri, zorluklar
Açıklaması karşısında doğruluktan ayrılmamaları ve verdikleri sözleri yerine getirmelerinin önemini
kavrayabilmeleri için geliştirilmiştir.
Metin öğrencilere okutulur, örnek durum etkinliği uygulanır. Öğrencilerden soruları
cevaplamaları ve kontrol listesini doldurmaları istenir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta, sandalye. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açınız ve öğrencilere okutunuz.
Görsel 1
NASIL ÖLÇERSİNİZ?
En dürüst kişi de en sahtekâr kişi de dürüstlüğün, doğruluğun ve verilen sözü tutmanın
güzelliğinden, öneminden bahseder ancak "Lafla peynir gemisi yürümez." demiş büyükler. Acaba
cisimlerin uzunluk veya ağırlığının ölçülebilmesi gibi dürüstlük de ölçülebilir mi? Kişinin dürüstlüğü
sözünün ve özünün bir olmasıyla, verdiği sözleri yerine getirmesiyle ve davranışlarının insanlara
güven vermesiyle ölçülebilir. Bununla birlikte hayatta bazı şeyleri siyah-beyaz gibi net olarak
ayırt etmek kolay olmayabilir. Bazen başlangıçta samimiyetle verilen sözler bazı engellerden
dolayı yerine getirilemeyebilir. Peki, bu durumları nasıl değerlendirmek lazım? Verilen sözü yerine
getirememek hangi durumlarda hoş karşılanabilir ve hangi durumlarda kınanır? Böyle durumlarda
esnek davranmanın sınırları nelerdir? Bu konular üzerinde biraz kafa yormak için birkaç örnek
duruma göz atmaya ne dersiniz?
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
2. Verilen durumlar için "Sıcak Sandalye" tekniğini uygulayınız. Örnek durumları sırasıyla tahtaya
yansıtınız ve öğrencilere okutunuz. Her bir durum için gönüllü öğrencileri tahtaya çağırıp birer
sandalyeye oturtunuz ve örnek durumlarda geçen karakterlerin yerlerine kendilerini koyarak
duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini isteyiniz.
3. Sandalyedeki öğrencinin verilen durum karşısında aldığı kararı, sınıftaki diğer öğrencilerin
yorumlamalarını isteyiniz. Örnek durumu tüm sınıfın tartışmasına açınız.
88 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü