Page 89 - Değerler Eğitimi
P. 89

DÜRÜSTLÜK   SÖZLERİ TUTMAK
                      ZORLAŞINCA                          5                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Verdiğin sözü tutmanın zorlaştığı durumlarda alınan kararları dürüstlük açısından değerlendire-
          Amacı       bilme.
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin sözleri ve davranışları arasında tutarlılık sergileyebilmeleri, zorluklar
          Açıklaması  karşısında doğruluktan ayrılmamaları ve verdikleri sözleri yerine getirmelerinin önemini
                      kavrayabilmeleri için geliştirilmiştir.
                      Metin öğrencilere okutulur, örnek durum etkinliği uygulanır. Öğrencilerden soruları
                      cevaplamaları  ve kontrol listesini doldurmaları istenir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta, sandalye.                                 Süre  30 dk.


         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
          1.   Metni etkileşimli tahtada açınız ve öğrencilere okutunuz.




















           Görsel 1
                                               NASIL ÖLÇERSİNİZ?
           En dürüst kişi de en sahtekâr kişi de dürüstlüğün, doğruluğun ve verilen sözü tutmanın
           güzelliğinden, öneminden bahseder ancak "Lafla peynir gemisi yürümez." demiş büyükler. Acaba
           cisimlerin uzunluk veya ağırlığının ölçülebilmesi gibi dürüstlük de ölçülebilir mi? Kişinin dürüstlüğü
           sözünün ve özünün bir olmasıyla, verdiği sözleri yerine getirmesiyle ve davranışlarının insanlara
           güven vermesiyle ölçülebilir. Bununla birlikte hayatta bazı şeyleri siyah-beyaz gibi net olarak
           ayırt etmek kolay olmayabilir. Bazen başlangıçta samimiyetle verilen sözler bazı engellerden
           dolayı yerine getirilemeyebilir. Peki, bu durumları nasıl değerlendirmek lazım? Verilen sözü yerine
           getirememek hangi durumlarda hoş karşılanabilir ve hangi durumlarda kınanır? Böyle durumlarda
           esnek davranmanın sınırları nelerdir? Bu konular üzerinde biraz kafa yormak için birkaç örnek
           duruma göz atmaya ne dersiniz?

                                                                                     Yazar tarafından hazırlanmıştır.

          2.  Verilen durumlar için "Sıcak Sandalye" tekniğini uygulayınız. Örnek durumları sırasıyla tahtaya
             yansıtınız ve öğrencilere okutunuz. Her bir durum için gönüllü öğrencileri tahtaya çağırıp birer
             sandalyeye oturtunuz ve örnek durumlarda geçen karakterlerin yerlerine kendilerini koyarak
             duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini isteyiniz.
          3.  Sandalyedeki öğrencinin verilen durum karşısında aldığı kararı, sınıftaki diğer öğrencilerin
             yorumlamalarını isteyiniz. Örnek durumu tüm sınıfın tartışmasına açınız.










          88                                                                        Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94