Page 223 - Fen Bilimleri Laboratuvarı Öğretmen El Kitabı
P. 223
Ekler
EK İ6: Örnek Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik) Formu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI (RUBRİK)
Öğrencinin deneyi yapması ve konu ile ilgili bilgisiyle ilişkili olarak yeterlik düzeyini belirlemek amacıyla kullanılır.
Deney sonunda öğretmen her öğrenci için doldurmalıdır.
Deney Adı: Tarih:
Öğrenci Adı ve Soyadı:
Sınıf/Numara:
Çok İyi İyi Orta Geliştirilmeli
Değerlendirme Ölçütleri
(4) (3) (2) (1)
Deneyde kullanılan malzemeleri tanıma Deneyde kullanı- Deneyde kulla- Deneyde kulla- Deneye ait tam ve
ve çalışma planını oluşturma lan malzemeler nılan malzeme- nılan malzeme- eksiksiz bir plan
tam olarak belir- ler tam olarak lerde ve süreçte hazırlanmamıştır.
tilmiş ve çalışma belirtilmiş fakat eksikler bulun-
planı eksiksiz çalışma pla- maktadır.
hazırlanmıştır. nında eksikler
bulunmaktadır.
Deney düzeneğini hazırlama Deney düzeneği Deney düzene- Deney düzene- Deney düzeneğin-
tam ve doğru ğindeki malze- ğindeki malze- deki malzemelerde
şekilde hazırlan- melerde bir veya melerden biri eksiklikler ve mal-
mıştır. iki eksik vardır. veya ikisi yanlış zemelerin kullanı-
yerde kullanıl- mında yanlışlıklar
mıştır. vardır.
Deney basamaklarını gerçekleştirme Deney basamak- Deney basamak- Deney basamak- Deney basamak-
larını eksiksiz larının birinde larında birden larını doğru bir
gerçekleştirmiştir. hata yapmıştır. fazla hata yap- şekilde gerçekleşti-
mıştır. rememiştir.
Deney sonucu elde ettiği verileri kaydet- Deney sonucu Deney sonucu Deney sonucu Deney sonucu elde
me, grafik veya görsel oluşturma elde ettiği verileri elde ettiği ve- elde ettiği veri- ettiği verileri doğru
doğru şekilde rileri doğru şe- leri kaydederken şekilde kaydede-
kaydetmiş, grafik kilde kaydetmiş kısmen hata memiş, grafik ve
ve görselleri fakat grafik ve yapmış, grafik ve görselleri oluştu-
oluşturmuştur. görsellerde hata görselleri oluş- ramamıştır.
oluşmuştur. turamamıştır.
222