Page 77 - DESEN 10
P. 77
2. ÜNİTE DESEN ÇALIŞMALARINDA FARKLI MALZEME VE TEKNİKLER
DESEN ÇALIŞMALARINDA FARKLI MALZEME VE TEKNİKLER
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Farklı Teknik ve Malzemelerle Çizimler Yapma” uygulaması
ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
2. Farklı malzeme ve tekniklerle yapacağı nesneleri belirlemiş.
3. Nesnelerle bir düzenleme yapmış.
BAŞLANGIÇ 5. Desen çalışmalarında farklı teknik ve malzemelerle ilgili örnekleri kaynak
4. Çalışması yapılacak düzenlemedeki nesnelere gelen ışığın kaynağını ve
yönünü belirlemiş.
ve kitaplardan araştırarak incelemiş
6. Farklı teknik ve malzemelerle yapacağı çalışmada kullanacağı çizim
yöntemlerini belirlemiş.
7. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
8. Düzenlemedeki nesneleri kurşun kalem kullanarak belirlediği modle
yöntemine göre çizmiş
UYGULAMA 10. Düzenlemedeki nesneleri sangin kullanarak belirlediği modle yöntemine
9. Düzenlemedeki nesneleri füzen kullanarak çizmiş
göre çizmiş
11. Düzenlemedeki nesneleri tarama ucu kullanarak çizmiş
12. Düzenlemedeki nesneleri mürekkep, sulu boya ve fırça kullanarak çizmiş
13. Düzenlemedeki nesneleri pastel kullanarak çizmiş.
14. Farklı teknik ve malzemelerle yaptığı çalışmasını tamamlamış.
15. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asarak, farklı teknik ve
malzemeleri kullanarak yaptığı çalışmaların kolay ve zor yanlarını öz
denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri
SONUÇ 16. Çalışmasını, farklı nesne ve düzenlemelerle yaparak pekiştirmiş.
bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
17. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla yardımlaşarak iş birliği içerisinde
olmuş.
18. Çalışma sırasında sabırlı ve özenli olmuş.
19. Çalışma ortamı temizlenerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 19 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
puan (19x5=95) yöntemiyle bulunur.
Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.
75