Page 120 - DESEN 12
P. 120
3. ÜNİTE DESEN ÇALIŞMALARINDA ÇOK FİGÜRLÜ ÇALIŞMALAR
Günlük yaşamda birçok hayvanla bir arada bulunu-
yor ve onları görüyoruz. Ancak görmek ve bakmak
arasındaki fark tam da burada karşımıza çıkıyor.
Hayvanların dış görüntüsü, şekli, formu ve iç yapı-
sına ait kas, iskelet sisteminin bilinmesi ve incelen-
mesiyle gerçek bir görme eylemi gerçekleştirilmiş
olur (Görsel 3.32, 3.33, 3.35 ve 3.36). Bunun sonu-
cunda bir hayvanın çizimi daha sağlam temellerle
gerçekleştirilir.
Görsel 3.33: Bir Kedinin Dış Görünüşü ve İskeletinin Görsel 3.34: Horoz, 1882, Felix Bracquemond (Filiks
Dış Kısmına Göreli Oranı, 1895, Rush Shippen Bırakımın), Smithsonian (Simitsonyın) Tasarım Müzesi,
Huidekoper (Raş Şipin Huidepar), Ulusal Tarım ABD
Kütüphanesi, ABD
Rönesans’ın ustalarından Verrocchio'nun at taslağı
Rönesans'ın ideal oranları için dikkate değer bir
örnektir. Verrocchio çizimine konunun yarı stilize
edilmiş bir taslağını çıkararak başlamış, daha sonra
bedeni bölerek ve detaylı ölçülerle yazarak şema-
tize etmiştir. Bu çalışmanın 1479'da Venedik Cum-
huriyeti tarafından ilan edilen ve 1483’te Verrocc-
hio’nun ödüllendirildiği bronz atlı heykelinin bir
çizimi olduğu tahmin edilmektedir (Görsel 3.34).
“Desen Çalışmalarında Çok Figürlü
Görsel 3.32: Bir Atın Ölçülü Çizimi ,1480-88, Andrea Çalışmalar” ile ilgili pdf dosyasına
del Verrocchio, Metropolitan Müzesi, ABD yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
118

