Page 50 - DİJİTAL GRAFİK
P. 50
2.1.2. Vektörel Tabanlı Programda Yüzey Düzenlemesi
Adım Adım Uygulama/Adobe Illustrator
Tasarımı oluştururken temel öge ve ilkelere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ilkeler nitelik, üslup ve an-
latım biçimine bağlı olarak değişir. Tasarımın ögeleri çizgi, ton, renk, doku, biçim, ölçü ve yöndür.
Tasarımın ilkeleri denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, vurgulama, bütünlüktür.
Adobe Illustrator programında yüzey düzenlemesinin yapım aşamaları adım adım anlatılmıştır.
Siz de bu adımları takip ederek uygulamayı yapınız.
Adım 1: Araçlar paneliden
Rectangle Tool aracını seçi-
niz. Çalışma alanında boş bir
yere tıklayarak gelen ekran-
da Width-Height bölümleri-
ne sırasıyla 16 mm ve 30 mm
yazınız ve görselde görülen
büyük olan dikdörtgen şek-
linizi oluşturunuz. Aynı yolu
izleyerek Width ve Height
bölümlerine bu kez 22 mm
ve 5 mm değerlerini giriniz
ve görselde görülen küçük
olan dikdörtgen şekillerinizi
elde ediniz.
Adım 2: Küçük dikdörtgen-
leri Selection Tool aracıyla
sürükleyiniz. Seçim aracı ile
Shift tuşuna basılı tutarak
üç şekli aynı anda seçiniz.
Arayüzün sağ tarafındaki pa-
nellerde bulunan Pathfinder
(petfinder) panelinden Uni-
te (yunayt) seçeneğini tıkla-
yınız. Unite seçeneği, seçili
olan şekilleri birleştirip tek
bir şekil hâline getirmek için
kullanılır. Objeniz seçili hâl-
deyken köşelerinde beliren
kutucuklara yaklaşarak dön-
dürme işlemi yapınız.
Adım 3: Pathfinder panelin-
de şekiller üzerinde çeşitli et-
kilere sahip başka seçenekler
de bulunmaktadır. Siz de bu
seçenekleri inceleyiniz ve şe-
killer üzerindeki etkilerinin
nasıl olduğunu deneyiniz.
48