Page 123 - FOTOĞRAF (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 123
4.7. Reklam Fotoğrafçılığı
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Bir ürünün tanıtımını yapmak isteseydiniz çekeceğiniz fotoğraftaki nesneleri ve kurguyu nasıl belirlerdi-
niz? Düşüncelerinizi sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kişi ya da kuruluşların bir ürün, fikir veya hizmeti kitle iletişim araçlarını kullanarak tanıtmasına rek-
lam denir. Reklamda tanıtılan ürün ilk olarak görünüşü veya ambalajı ile dikkat çeker. Örneğin insanlar
restoran menüsündeki yazılara değil yemeğin fotoğraflarına ve sunumuna bakar (Görsel 4.31, 4.32). Bu
nedenle yemeğin sunumu kadar sunulan yemeğin fotoğrafını çekmek de oldukça önemlidir.
Görsel 4.31: Katya Özler, Yiyecek ve içecek çekiminin Görsel 4.32: Katya Özler, Yiyecek ve içecek çekiminin
arka planı sonucu
Reklam fotoğrafçılığında tanıtım mesajını izleyiciye yansıtmak esastır. Reklam fotoğrafı hedef kitleyi
psikolojik açıdan etkilemek için kullanılır. Ürün ya da marka cazip hâle getirilerek insanlarda o ürüne
sahip olma isteği oluşturulur. Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla ürüne ilgi çekilerek hedef kitlenin
ürün hakkındaki yazıları okuması sağlanır. Böylece ürünü inceleyen hedef kitlede ürünü satın alma is-
teği doğması amaçlanır.
Sektörlerin ihtiyaçlarına göre şekillenen reklam fotoğrafçılığında bazı alanlar ortaya çıkmıştır. Ürün,
yiyecek, içecek ve moda fotoğrafçılığı bunların en önemlileridir. Özellikle tekstil ve moda, her kesim ta-
rafından tüm dünyada sürekli takip edilen, değişen, yenilenen, ithalatı ve ihracatı yoğun olan bir alandır.
Bu nedenle moda fotoğrafçılığının reklam fotoğrafçılığındaki yeri oldukça önemlidir.
121