Page 123 - FOTOĞRAF (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 123

4.7. Reklam Fotoğrafçılığı



                         HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                     Bir ürünün tanıtımını yapmak isteseydiniz çekeceğiniz fotoğraftaki nesneleri ve kurguyu nasıl belirlerdi-
               niz? Düşüncelerinizi sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.


               Kişi ya da kuruluşların bir ürün, fikir veya hizmeti kitle iletişim araçlarını kullanarak tanıtmasına rek-
            lam denir. Reklamda tanıtılan ürün ilk olarak görünüşü veya ambalajı ile dikkat çeker. Örneğin insanlar
            restoran menüsündeki yazılara değil yemeğin fotoğraflarına ve sunumuna bakar (Görsel 4.31, 4.32). Bu
            nedenle yemeğin sunumu kadar sunulan yemeğin fotoğrafını çekmek de oldukça önemlidir.










































            Görsel 4.31: Katya Özler, Yiyecek ve içecek çekiminin   Görsel 4.32: Katya Özler, Yiyecek ve içecek çekiminin
            arka planı                                    sonucu

               Reklam fotoğrafçılığında tanıtım mesajını izleyiciye yansıtmak esastır. Reklam fotoğrafı hedef kitleyi
            psikolojik açıdan etkilemek için kullanılır. Ürün ya da marka cazip hâle getirilerek insanlarda o ürüne
            sahip olma isteği oluşturulur. Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla ürüne ilgi çekilerek hedef kitlenin
            ürün hakkındaki yazıları okuması sağlanır. Böylece ürünü inceleyen hedef kitlede ürünü satın alma is-
            teği doğması amaçlanır.
               Sektörlerin ihtiyaçlarına göre şekillenen reklam fotoğrafçılığında bazı alanlar ortaya çıkmıştır. Ürün,
            yiyecek, içecek ve moda fotoğrafçılığı bunların en önemlileridir. Özellikle tekstil ve moda, her kesim ta-
            rafından tüm dünyada sürekli takip edilen, değişen, yenilenen, ithalatı ve ihracatı yoğun olan bir alandır.
            Bu nedenle moda fotoğrafçılığının reklam fotoğrafçılığındaki yeri oldukça önemlidir.



                                                                                                    121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128