Page 130 - GRAFİK TASARIM 11
P. 130
“Yazı karakteri tasarlama” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek amacıyla aşağıda
akran değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.
YAZI KARAKTERİ TASARLAMA UYGULAMASI
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Yazı karakteri tasarlama” ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖlÇÜTLER” sütununda liste-
lenmiştir. Ölçütün karşısına gözlem sonucunuzu (X) ile işaretleyiniz.
SIRA NO ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1 Özgün bir yazı karakteri tasarımı yapmış.
Harfleri oluştururken okunabilirlik ve karakter aralıklarını düzenle-
2
meyi öğrenmiş.
3 Her harf karakterini birbiri ile uyumlu ve tutarlı çizmeyi öğrenmiş.
4 Temiz bir tasarım için eskiz çizgilerini dikkatli kullanmayı öğrenmiş.
5 Tasarıma renk verirken doğru boya seçimi yapmış.
6 Tasarıma renk verirken doğru kâğıt seçimi yapmış.
7 Temiz ve titiz çalışmış.
SÜTUN TOPLAMLARI
TABLO PUANI
Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:
• Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
• Alınan puanın 70 puan ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 puan ve altında olması
• öğrenmenin yeterli düzeyde olmadığını ve etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
• Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla alınabilecek en yüksek puan= ölçüt sayı-
sıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt varsa en yüksek puan 4x5= 20 olacaktır.
• Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için: Puan= [(Öğrencinin aldığı tab-
lodaki puanların toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanmalıdır.
128

