Page 54 - İMGESEL RESİM 11
P. 54

1. ÜNİTE








               12. DERS İÇİ ETKİNLİK





                   Bu etkinlik iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama, eskiz defterinize kısa süreli (en fazla beş dakika süren)
                çizimler yapmayı kapsamaktadır. İkinci aşama ise, ilk aşamadaki kısa süreli figür çizimleriyle betimlemede
                verilen karakterlerin resim kâğıdında bir araya getirilmesini kapsamaktadır.

                   •   İlk aşamada model dosyasındaki görsellere göz atıp dosyayı kapatınız.
                   •   Eskiz  defterinize  kısa  süreli  çizimler  yapınız.  Her  birinin  yarım  dakika  sürdüğü  hayalden  figür
                       çizimlerinizi üç aşamada yapmayı deneyiniz.
                   •   Öncelikle figür çiziminizi elinizin herhangi bir hareketi olmadan, gözünüzle yapınız.
                   •   Ardından araştırma çizgilerinizle figürünüzü kâğıda yerleştiriniz. Figürlerin duruşu zihninizde
                       tasarladığınız gibi değilse bile araştırma çizgileriyle çiziminizi yapmaya devam ediniz.
                   •   Son olarak figürünüzün hareketini veriniz. Kendi  vücudunuzda olduğu gibi bütün bir hareketi
                       hissediniz.
                   •   Mutlaka bir şey çiziniz. İster aklınızdaki bir şey olsun ister olmasın. Sonra bunu tekrar deneyiniz. Kısa
                       bir süre sonra farklı duruşları hatırlamış olacaksınız. Pozların birbirleriyle ilişkili olması da zorunlu
                       değil. Duruşların anlık çizimlerinde kendi kas hareketlerinizi hatırlayınız.

                   Şimdi aşağıdaki betimlemeyi okuyarak çalışmanızın ikinci aşamasına geçebilirsiniz.


                   “Giton (Gitın), dolgun yüzlü, yanakları şişkin, dik bakışlı, kendine güvenir, omuzları geniş, göbekli, bakışı
                sağlam, yürüyüşü sert biridir. Konuşurken de kendine pek güvenir fakat karşısındakini hemen hiç dinlemez.
                Ona sözlerini tekrar ettirir. Mendili kocamandır, burnunu gürültüyle siler, bağırarak hapşırır. Gündüz uyur,
                derin derin, herkesin içinde de olsa horlayarak uyur. Yemekte, arabada herkesten çok yer kaplar. Gezintilerde
                hep ortadadır, o durunca durulur, yürüyünce yürünür. Ona uyar herkes, isterse konuşanın sözünü keser. Fakat
                onun sözü kesilmez, o istediği kadar söyler ve söylediği kadar dinlenir. Herkes onun düşüncesindedir. Verdiği
                haberler doğrudur. Oturunca koltuğa gömülür. Bacak bacak üstüne atar, kaşlarını çatar, şapkasını birden
                arkaya atarsa bu iddialı, kendini beğenmiş, küstah bir alın ortaya çıkarıyor demektir. Öfkelidir, sabırsızdır,
                iddiacıdır, şakacıdır, küstahtır, inatçıdır, gevşektir ve ahlak konusunda zayıftır. Kahkahalarla güler, politikacıdır,
                gizli işleri vardır, kendini zeki ve değerli sanır. Zengindir. ("La Bruyör, “Karakterler” kitabından alıntıdır.)
                   Çalışmanızın ikinci aşamasında, yukarıda yer alan betimlemedeki karakteri, eskiz defterinize çizdiğiniz
                figürlerle bir mekân içinde anlamlı olarak bir araya getirerek bir kompozisyon oluşturunuz. Çiziminizi
                tamamladıktan sonra renklendiriniz.

                Kullanılabilecek Malzemeler:  35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda fırçalar,
                farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
















         52
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59