Page 116 - İMGESEL RESİM 12
P. 116

2. ÜNİTE



                12. DERS İÇİ ETKİNLİK







                 •  Degas’ın “Sahnede İki Dansçı” adlı eserini
                   inceleyiniz (Görsel 2.163).
                 •  Heyecan, endişe ve korku gibi duyguları bir
                   arada yaşadığınız bir anınızı hayal ediniz.
                 •  Bu anıya kendinizle birlikte en az iki kişi daha
                   ekleyerek bir mekânda tasarlayınız.
                 •  Tasarımınızı çiziniz ve renklendiriniz.


                 Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm
                 yüksek gramajlı resim kâğıdı (eskiz çizimi için),
                 50x70 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli
                 numaralarda resim kalemleri, yumuşak silgi,
                 farklı numaralarda fırçalar, farklı renklerde ekolin
                 veya lavi mürekkebi, rapido türü mürekkepli
                 işaretleyiciler ve altlık.


                                                            Görsel 2.163: "Sahnede İki Dansçı", 1874, Edgar Degas",
                                                            61,5x46 cm, tuval üzerine yağlı boya, The Courtauld Galeri,
                                                            Londra, İngiltere

                BİLGİ NOTU

                    Görsel 2.164'de  yer alan Lucian Freud’a
                 (Luusien Furoyd,  1922-2011) ait eserde,
                 sanatçı iki çocuğu Rose ve Ali Boyt ile
                 kendisini resmetmiştir. Eseri, ayaklarının
                 altına yerleştirdiği aynadaki yansımasına
                 bakarak resmetmiş, bu yüzden sol
                 omzun hemen üstünü (boyunu)
                 kısaltmıştır. Bu yöntem, figürün anatomik
                 özelliğinin optik görüntüye uygun olarak
                 görselleştirilmesinden kaynaklanan
                 bir durumdur. Resimde, ayrıca figürün
                 arkasında hale benzeri bir tavan ışığı
                 bulunmaktadır.
                    Sanatçının kendi portresindeki optik
                 görüntüyle oluşan anatomik özellik resme
                 huzursuz bir duygu katmıştır. Bu özellikle
                 birlikte çocukları da küçük olarak tasvir
                 etmesi sanatçıyı, devasa bir baba figürü
                 olarak göstermiştir. Resim yabancılaşmayı   Görsel 2.164: “Abla”, 1869, William Bouguereau, French, 130.2 × 97.2
                                                       cm., tuval üzerine yağlı boya, Güzel Sanatlar Müzesi, ABD
                 ve kaygılı bir öz bilinci de temsil
                 etmektedir. Sanatçı resmin boş alanı için kullandığı hacimli, gri renkle bir boşluk yaratmak istemiştir.
                 Sigmund Freud’un torunu olan sanatçı, eserlerindeki figürlerde kişisel kaygı durumunu ve psikolojik
                 tutumlarını ortaya koymuştur.





        114
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121