Page 115 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 115
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Müze veya galerilerde görsel sanatlar çalışmaları ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen öl-
çütlerin öğrenci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini belirlemek için ifadenin karşısında bulunan yere
kontrol işareti ( ) koyunuz.
ÖĞRENCİNİN
Adı Soyadı :
DERECELER
Sınıfı :
Numarası :
GELİŞTİRİLEBİLİR
ÇOK İYİ ORTA ZAYIF
BECERİLER İYİ
1. Çalışma sürecinde çizim için gerekli malzemeleri tam ve düzenli
olarak temin etti.
2. Müzede çalışmak istediği sanat eserini seçti.
3. Çizimini yapacağı sanat eserinin en iyi görünüş açısını tespit ede-
rek oturma yerini düzenledi.
4. Belirlediği açıya göre sanat eserinin taslağını oluşturdu.
5. Işığın geliş yönüne göre açık-orta-koyu alanları belirledi.
6. Çizimini yaparken tasarım ilke ve elemanlarını göz önünde bulun-
durdu.
7. Çalışmasında sanat eserine sık sık bakarak oranların doğruluğu-
nu kontrol etti.
8. Kara kalem tekniğine göre hacimlendirme çalışması yaptı.
9. Çalışması bittikten sonra benzerlik açısından taslağını sanat eseri
ile kıyasladı.
10. Başarılı ve başarısız olduğu yerleri tespit ederek sözlü olarak ifa-
de etti.
TABLO PUANI
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi
Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter için 5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül
(Tablo Puanı x 100)/50=Puan
Değerlendirme
Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde demektir.
69 veya bunun altında puan almışsanız ilgili önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
113