Page 129 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 129
• GEÇEN, F., DEDE, B. (2021). Maniyerizm sanat anlayışında oran-orantı ve perspektif sorunsalı ve
vurgu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (38). s.374-396.
• GÖKTEPE, M. (2020). Romantizm sanat akımı ve sanatçıları üzerine bir değerlendirme. Journal
of Arts 3(1). s.45-66.
• GÜNGÖR, T. (2021). Neoklasisist sanatçı Jacques Louis David’in eserlerinde kahramanlık olgusu.
Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi 9(65). s.1277-1288.
• MÜFTÜOĞLU, M. O. (2010). XIX. yüzyıl Türk resim sanatı ve biçimsel sorunları. Sanat Dergisi
(14). s.95-103.
• PER, M. (2013). Resim sanatında rengin tarihsel süreçte incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve
Tasarım Dergisi 2(4). Cilt/Vol. 2.sayı/No.4. s.103-119.
• RENDA, G., EROL, T. (1980). Başlangıcından bugüne çağdaş Türk resim sanatı tarihi. 1. cilt.
s.113, 86-157. İstanbul: Tiglat Basımevi.
• SÖZEN, M., TANYELİ U. (1986). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
• TURANİ, A. (1998). Sanat terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
• UYGAN, Z. (2010). Resim sanatında stilizasyon ve deformasyon (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği
Bölümü, İzmir. s.18-28.
• ÜLGER, K. (2019). Rönesans’tan sürrealizme resim sanatının tarihsel gelişim sürecinde figür ve
kompozisyon. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi (42). s.20,12-32.
• T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü. (2022). Güzel Sanatlar
Lisesi, İki Boyutlu Sanat Atölye Dersi 10, 11 ve 12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: MEB.
(Kaynakça atıf sistemi, APA 6.0 yazım kuralları ve kaynak gösterme biçimine göre düzenlenmiştir.)
127

