Page 58 - TEMEL DESEN (seçmeli 9 sınıf)
P. 58

3. ÜNİTE
                                 Müzenin üçüncü bölümünde yer alan, Millî Mücadele ve inkılapları anlatan rölyefler-
                                 den “hukuk, kadın hakları ve soyadı” konulu rölyef; hukuk, adalet ve kadın haklarına
                                 verilen  öneme dikkat çekmektedir (Görsel 3.14).
                                 Millî birlik ve beraberlik içinde kazanılan Kurtuluş Savaşı’nda Türk milleti tüm imkâ-
                                 nını savaşın kazanılması için harcamıştır. Bu davranış, Türk milletinin dayanışma,
                                 özgürlük ve bağımsızlığa verdiği önemin en açık kanıtıdır. Türk milleti; sahip olduğu
                                 vatanseverlik, yardımseverlik, fedakârlık, adalet, sevgi ve saygı duyguları sayesinde
                                 vatanın bağımsızlığını kazanmıştır. Türk milleti bu bilinç ve sorumluluk duygusuyla
                                 hareket etmeli ve Atatürk’ün şu sözünü unutmamalıdır:
                                 “Gençler, cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye
                                 ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali
                                 olacaksınız. Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükselte-
                                 cek ve yaşatacak sizlersiniz.”
                                                                          Yazarlar tarafından düzenlenmiştir.















































                                 Görsel 3.14:  Hukuk,  kadın  hakları  ve  soyadı  konulu  rölyef,  Atatürk  ve
                                 Kurtuluş Savaşı Müzesi, Anıtkabir, Ankara


                                 1.  Sizce okuma parçasında ve Görsel 3.12’de Türk kadınının hangi özelliklerine vur-
                                   gu yapılmıştır; düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
                                 2. Görsel 3.14’teki eserde sanatçı hangi değerleri vermek istemiş olabilir? Konuyla
                                   ilgili düşüncelerinizi belirtiniz.



          56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63