Page 38 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 10
P. 38

1           Bağlamada Pozisyonlar




                                         Ölçme ve Değerlendirme



                  A) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına "D", yanlış olanlarınkine "Y" yazınız.

                     1. (   )  Klavye elinin çalgının sap boyu üzerinde durduğu yere pozisyon denir.
                     2. (   )  Pozisyon geçişleri hem ses kalitesi için hem de eserin doğru icra edilmesi için
                             uygun değildir.
                     3. (   )  Çalgılarda pozisyon tekniklerinin en büyük sebebi, parmak pozisyonun sınır
                             bölgesinden sonraki notalara ulaşmak istenmesidir.
                     4. (   )  Klavye elinin klavye üzerinde sadece inici olarak yaptığı her harekete pozisyon
                             geçişi denir.


                  B) Aşağıdaki soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.

                     5. 1. parmak si notasındayken klavye eli hangi pozisyondadır?
                        A) 1           B) 2           C) 4            D) 6               E) 7


                     6. 7. pozisyonda klavye eli 1. parmağı alt telde hangi sese baskı uygular?
                        A) Do          B) Sol         C) Fa diyez     D) La              E) Mi


                     7. Pozisyonu belirleyen parmak numarası hangisidir?
                        A) 1           B) 2           C) 3             D) 4              E) 0


                     8. Bağlama çalgısında pozisyonların adlandırması nasıl yapılır?
                        A) Diyatonik inici
                        B) Diyatonik çıkıcı
                        C) Hem çıkıcı hem inici
                        D) Kromatik çıkıcı
                        E) Dizilere göre inici çıkıcı



















                    Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak ya da aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak
                    ulaşabilirsiniz.

                    https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/calgi_egt_baglama10/2_BAG_10_2023_OLCME1PDF.pdf









                    36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43