Page 109 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 10
P. 109

ÜNİTE 3
                                                                        BİR DİYEZLİ / BİR BEMOLLÜ TONLAR

                            MÜZİKSEL OKUMA (SOLFEJ) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Müziksel Okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                     PUAN
                ÖLÇÜTLER
                                                                      1       2        3        4       5

                1. Deşifresini doğru yaptı.
                2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.

                3. Ses yüksekliklerine dikkat ederek doğru okudu.
                4. Hız terimlerine uygun okudu.
                5. Gürlük terimlerine uygun okudu.
                                                   SÜTUN TOPLAMI

                                                      TABLO PUANI
                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 5 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 5x5=25’tir.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/25] formülü uygulanır.
                                                      DEĞERLENDIRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:




                           MÜZİKSEL YAZMA (EZGİ DİKTE) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Müziksel Yazma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                     PUAN
                ÖLÇÜTLER
                                                                      1       2        3        4       5

                1. Çalınan ezginin tonalitesini doğru yazdı.
                2. Çalınan ezginin ölçü sayısını doğru yazdı.
                3. Çalınan ezginin ritmik kalıbını çözümledi.

                4. Çalınan ezgideki ses yüksekliklerini fark ederek yazdı.
                5. Çalınan ezgi motiflerini bellekte tutabildi.
                6. Çalınan ezgi cümlesindeki üçleme, senkop, uzatma noktası
                gibi ritmik yapıları fark ederek yazdı.
                                                   SÜTUN TOPLAMI
                                                      TABLO PUANI
                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 6 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 6x5=30’dur.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/30] formülü uygulanır.
                                                      DEĞERLENDIRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:



                                                                                                             107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112