Page 78 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 10
P. 78

4. ÜNİTE



             4. ÜNİTE       ÇOK SESLİLİK I



            4.1. Çelloda Çift Ses Çalma



                      HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                 Edward Elgar’ın (Edvırt Elgar) “Viyolonsel Konçertosu Op. 85 Mi Minör” eserinin adagio bölümünü dinleyiniz.



                4.1.1. Çift Ses Çalma
               İki ayrı sesin veya melodinin uyum içinde ve aynı anda seslendirilmesine çift seslilik adı verilir. Çok seslendirmenin
            ana unsurlarından biri olan çift ses çalmada müziksel işitme ve entonasyon temel şartlardandır. İyi bir entonasyon için sol
            el ve parmakların tuşe üzerinde doğru konumlandırılarak kullanılması çok önemlidir. İki telin aynı anda kullanılmasıyla
            oluşan çift ses çalışmalarının iki uygulama yöntemi vardır. Birinci yöntemde tellerden biri boş bırakılırken diğerine nota
            basılır, ikinci yöntemde ise her iki telde de nota basılır (Görsel 4.1, Görsel 4.2).

















































            Görsel 4.1: Bir boş bir dolu telde çift ses çalışması    Görsel 4.2: Her iki telde dolu çift ses çalışması

               Çift ses çalışmaları yapılırken sol el kesinlikle kasılmamalı, olabildiğince rahat ve yumuşak bırakılmalıdır. Yayı tutan sağ
            elin kol açısı ve tele uyguladığı basınç, tek tel çalışmalarında olduğu gibi doğru şekilde ayarlanmalıdır. Her iki telden de
            eşit gürlükte ve pürüzsüz ses elde etmek için çok dikkat edilmelidir.






          76 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 10
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83