Page 57 - GİTAR_10_KİTAP_2022.indb
P. 57

3.3. TEKNİK ÇALIŞMALAR: KIRIK AKOR

            Gitar müziğinde akorların, blok ve kırık olmak üzere iki türlü seslendirildiği-
            ni 9. sınıfta öğrenmiştiniz. Hatırlanacak olursa, müzik yazısında kırık şekilde
            seslendirilmesi gereken akorların sol yanında tırtıklı bir işaret bulunur. Bu işa-
            ret, akorun kırık olarak seslendirilmesi gerektiğini gösterir. Daha önce sadece
            sağ elin başparmağıyla (p) seslendirilen kırık akor örneklerini görmüştünüz.
            Bu ünitede p, i, m, a parmaklarıyla seslendirilen kırık akor türü işlenmektedir.
            Kırık akorlar bir çırpıda seslendirilen arpej gibidir. Sağ el parmakları, seslendi-
            rilecek tellere yerleştirilir ve çok hızlı bir şekilde, arpej gibi teller art arda ses-
            lendirilir. Dört sesten oluşan kırık akorlar seslendirilirken sağ elin başparmağı
            (p) akorun bas partisindeki tele dayanır, diğer parmaklar da istenen notaların
            bulunduğu tellerde seslendirmeye hazır tutulur. Akor bir çırpıda başparmak-
            tan (p) başlamak üzere yüzük parmağına (a) kadar sırayla (p, i, m, a) bir çırpıda
            seslendirilir. Böylece akor kırılarak seslendirilmiş olur. Beş ve altı sesten olu-
            şan akorlarda p parmağı birden fazla teli seslendirir. Beş sesli akor için p, p, i,
            m, a; altı sesli akor için p, p, p, i, m, a sağ el parmak kombinasyonu uygulanır.

                                                                                                          55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62