Page 54 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 54

y
                      e
                                   n
                   e
             Ü
               n
                 it
                             a
                         a
                           şl
                               r
                                 e
                        B
                                k
             Üniteye Başlarken
                                        r
                                        i y
                                           a d
                                      e
                                     r
                                                                                             l
                                      l
                                                    ı
                                                                                           ç
                                                    t
                                                  y
                                                                                            ı
                                              a k
                                                 a
                                    e
                                                                                                       l k
                                                                                                    l e
                                                                                                   o
                             k k
                                                                                                         o
                           z
                            i
                                                                                              r
                                  s
                                                                                             a
                                 n
                                                                                                n s
                                o
                                                                                               ı
                                                     l
                                                                          m
                                                                            a
                                                                             n ç
                                                                         e
                                                                    z
                                                                     d
                                                                      e k
                                                                                   n s
                                                                                      a
                                                                                        n
                                                                                  a
                                                                                         a
                                                                                a
                                                                                 l
                                                                   i
                                                          ı i
                                                           z
                                                            l
                                                        n
                                                      a
                                                       r
                                                        ı
                                                                ğ
                                                                 i
                                                                  n
                                                                i
                                                                                          t
                                                             e
                                                              d
                      i
                      k m
             •  •   Klasik müzik konserleri ya da kayıtlarını izlediğinizde keman çalan sanatçıların sol el ko- -
                    s
                   a
                  l
                 K
                          ü
                 n u m l a r ı n d a  f a r kl ı l ı kl a r  g ö z l e m l e d i n i z  m i ?
                 numlarında farklılıklar gözlemlediniz mi?
                                                                                                     ı
                                                                                                      ş
                                                               ne
                                                                    o
                                                                     l
                                                                 er
                                                                                                    l
                                                                 l
                                                             i
                                                                                               fi
                                                       d
                                                                                                k
                  o
                                                        en
                                                           er
                                                                                            a
                 S
                                                          l
                                                                      a
                                                                                      l
                                                                                      a
                                                                                    ş
                                                                                 ad
                                                                                   a
                                                                                          ı
                                                                                        ın
                                                                                       r
             •  •   Sol eldeki konum değişikliklerinin nedenleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla fikir alışveri- -
                                                                                                 ir
                                                                                                   a
                                                                                            l
                                                                                           z
                                                                         l
                                                                       b
                                                                         i
                                                                               r
                                                                                k
                                                                             A
                                                                          ir
                                                                           ?
                              n
                             o
                     e
                        ek
                                                                                                        er
                                         ik
                                       i
                                        ş
                      l
                                    d
                                                                                                          i
                            k
                                      ğ
                                um
                       d
                                     e
                                                                                                       v
                                              er
                                             l
                                                in
                                                    ne
                                                  in
                    l
                           i
                                           ik
                                           l
                 ş
                 şinde bulununuz.
                       b
                                z.
                             un
                  ind
                               u
                         lun
                        u
                     e
               2.1. Kemanda III. Konum
                        emanda III. K
                                            onum
               2.1. K
               Konum, bir kimsenin veya bir şeyin bir yerdeki durumu ya da duruş biçimidir. Kemanda konum
            ise  sol  el  parmaklarının  tuşe  ve  teller  üzerinde  konumlandırıldığı  alandır.  Konum  isimleri,  birinci
            parmağın tel üzerinde bastığı notaya göre değişir. Örneğin la telinde re notasına I. parmak ile ba-
            sıldığında III. konuma geçilmiş olur. III. konum, parmak durumları açısından I. konum ile benzerlik
            gösterdiği için bu konuma daha kolay uyum sağlanır.
               2.1.1. Kemanda III. Konum Kavramı
               2.1.1. Kemanda III. Konum Kavramı
               Kemanda III. konum, sol el I. konumdayken üçüncü parmağın bastığı notaya, birinci parmağı
            basarak oluşturulan konumdur. III. konumun I. konumdan farkı parmakların notalara daha dar ara-
            lıklarla basmasıdır.
               2.1.2. Kemanda III. Konumu Tüm Tellerde Çalma
               2.1.2. Kemanda III. Konumu Tüm Tellerde Çalma
               Tüm tellerde III. konum çalarken seslerin temiz olmasına özen gösterilmelidir. Bunun için
            III. konumda parmak aralıklarının I. konuma göre biraz daha dar olduğuna dikkat ederek çalı-
            şılmalıdır.
              Ders İçi Çalışma
              Dört telde III. konumda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edene kadar tekrar ediniz.
              1 numaralı etüdü karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
                                            4
                 #  4  0   ˙ 1     œ  œ 2  œ 3  œ œ  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ œ     œ  œ  œ ˙ 1     0
                                   1
           1-  &  #  4           . .                                                             . .
                       ˙                                                                     ˙      w
                                      3
                #   4  0   ˙       œ  œ  œ 2  4 œ œ  œ  œ  œ œ   œ  œ  œ œ    œ  œ  œ ˙ 1     0
                                   1
                           1
           2-  &  #  4           . .                                                              . .
                       ˙                                                                     ˙      w
                    0    1       1  2  3  4                                             1    0
                 4             .          œ   œ                      œ    œ                      .
           3-  & 4       ˙     . œ  œ  œ         œ  œ  œ œ     œ  œ          œ  œ  œ ˙           .
                    ˙                                                                       ˙       w
                4   0    1     .  1  3  2  œ 4  œ                    œ    œ             1    0   .
           4-  & 4      ˙      . œ  œ  œ         œ  œ  œ œ     œ  œ          œ  œ  œ ˙           .
                   ˙                                                                        ˙       w
                                       3
                                                                                       1
                                1
                    0    ˙ 1    œ  œ 2  œ  4 œ  œ  œ  œ  œ œ   œ  œ  œ   œ   œ  œ  œ ˙       0
                 4
           5-  & 4  ˙          . .                                                          ˙    . . w
              52   2. ÜNİTE
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59