Page 54 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 54
y
e
n
e
Ü
n
it
a
a
şl
r
e
B
k
Üniteye Başlarken
r
i y
a d
e
r
l
l
ı
ç
t
y
ı
a k
a
e
l k
l e
o
k k
o
z
i
r
s
a
n
n s
o
ı
l
m
a
n ç
e
z
d
e k
n s
a
n
a
a
a
l
i
ı i
z
l
n
a
r
ı
ğ
i
n
i
t
e
d
i
k m
• • Klasik müzik konserleri ya da kayıtlarını izlediğinizde keman çalan sanatçıların sol el ko- -
s
a
l
K
ü
n u m l a r ı n d a f a r kl ı l ı kl a r g ö z l e m l e d i n i z m i ?
numlarında farklılıklar gözlemlediniz mi?
ı
ş
ne
o
l
er
l
l
i
fi
d
k
o
en
er
a
S
l
a
l
a
ş
ad
a
ı
ın
r
• • Sol eldeki konum değişikliklerinin nedenleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla fikir alışveri- -
ir
a
l
z
l
b
i
r
k
A
ir
?
n
o
e
ek
er
ik
i
ş
l
d
i
k
ğ
um
d
e
v
er
l
in
ne
in
l
i
ik
l
ş
şinde bulununuz.
b
z.
un
ind
u
lun
u
e
2.1. Kemanda III. Konum
emanda III. K
onum
2.1. K
Konum, bir kimsenin veya bir şeyin bir yerdeki durumu ya da duruş biçimidir. Kemanda konum
ise sol el parmaklarının tuşe ve teller üzerinde konumlandırıldığı alandır. Konum isimleri, birinci
parmağın tel üzerinde bastığı notaya göre değişir. Örneğin la telinde re notasına I. parmak ile ba-
sıldığında III. konuma geçilmiş olur. III. konum, parmak durumları açısından I. konum ile benzerlik
gösterdiği için bu konuma daha kolay uyum sağlanır.
2.1.1. Kemanda III. Konum Kavramı
2.1.1. Kemanda III. Konum Kavramı
Kemanda III. konum, sol el I. konumdayken üçüncü parmağın bastığı notaya, birinci parmağı
basarak oluşturulan konumdur. III. konumun I. konumdan farkı parmakların notalara daha dar ara-
lıklarla basmasıdır.
2.1.2. Kemanda III. Konumu Tüm Tellerde Çalma
2.1.2. Kemanda III. Konumu Tüm Tellerde Çalma
Tüm tellerde III. konum çalarken seslerin temiz olmasına özen gösterilmelidir. Bunun için
III. konumda parmak aralıklarının I. konuma göre biraz daha dar olduğuna dikkat ederek çalı-
şılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Dört telde III. konumda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edene kadar tekrar ediniz.
1 numaralı etüdü karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
4
# 4 0 ˙ 1 œ œ 2 œ 3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ 1 0
1
1- & # 4 . . . .
˙ ˙ w
3
# 4 0 ˙ œ œ œ 2 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ 1 0
1
1
2- & # 4 . . . .
˙ ˙ w
0 1 1 2 3 4 1 0
4 . œ œ œ œ .
3- & 4 ˙ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ .
˙ ˙ w
4 0 1 . 1 3 2 œ 4 œ œ œ 1 0 .
4- & 4 ˙ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ .
˙ ˙ w
3
1
1
0 ˙ 1 œ œ 2 œ 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ 0
4
5- & 4 ˙ . . ˙ . . w
52 2. ÜNİTE