Page 35 - PİYANO 10
P. 35

1.7. AKOR VE ARPEJ TEKNİĞİ


            Akor, birbirinden farklı üç veya daha fazla notanın birlikte çalınması olarak tanımlanabilir. Akor tekniğinde
            akoru oluşturan tüm seslerin aynı anda ve aynı ses yüksekliğinde tınlaması için her bir tuşa basan parmak
            kuvvetinin eşit olmasına özen gösterilmelidir. Arpej, bir akoru oluşturan seslerin art arda çalınmasıdır.
            Arpej tekniğinde el esnek, parmaklar hafifçe uzatılmış bir durumda tutulmalı ve baş parmak çevik bir
            şekilde hareket etmelidir. Bu nedenle aşağıda, akor ve arpej çalışmalarından önce parmaklar arasındaki
            ince kasların açılmasını ve kuvvetlenmesini sağlamak amacıyla bir çalışma verilmiştir.
                      Alıştırma Çalışmaları

                      Ayrı eller için verilen aşağıdaki çalışmaları çalınız. “Akor ve Arpej Tekniği”
                      konusunun anlatım videosunu sağdaki bağlantıdan çevrim içi olarak izleyebilirsiniz.

            Sağ El Çalışması

                    1   2  1  2                     2  3  2   3                    3  4   3  4
                                               ™ ™                            ™ ™                             ™
                 4                             ™ ™                            ™ ™                             ™
             &   4                                     œ     œ      œ     œ        œ  œ  œ   œ  œ  œ   œ  œ
                       œ      œ     œ      œ       œ      œ      œ     œ
                    œ      œ     œ      œ

                     4    5     4    5                              5     4    5     4
                   ™ ™    œ          œ          œ          œ     ™ ™  œ        œ          œ          œ
             &      œ          œ          œ          œ                   œ          œ          œ          œ




                  4   3   4   3                   3  2   3   2                   2  1   2   1
                  œ      œ       œ      œ
             &        œ      œ       œ      œ œ          œ      œ      œ
                                                     œ      œ       œ      œ œ          œ      œ      œ
                                                                                    œ      œ       œ      œ
            Sol El Çalışması

                                                                                             2
                                                    4  3  4   3                    3  œ   3  œ     œ      œ
                                                                                      2
             ?   4     œ      œ     œ      œ   ™ ™     œ  œ  œ   œ  œ  œ  œ   ™ ™  œ     œ      œ      œ      ™ ™
                                                                              ™ ™
                                               ™ ™ œ
                 4  œ      œ     œ      œ
                    5  4   5  4
                          œ    œ     œ    œ     œ    œ     œ        œ    œ     œ    œ     œ    œ     œ    œ
                    œ
                   ™                                             ™
             ?     ™                                             ™
                    2    1     2    1                               1    2    1     2


                  œ      œ       œ      œ
             ?        œ      œ       œ      œ œ          œ      œ      œ
                                                     œ      œ       œ      œ œ          œ      œ      œ
                                                                                    œ      œ       œ      œ
                  2  3   2   3
                                                 3   4  3   4                   4   5  4   5

            Yukarıdaki çalışmada görüldüğü üzere her elde ayrı ayrı 1-2, 2-3, 3-4 ve 4-5 parmakları arasındaki ince
            kasların kuvvetlendirilmesi amaçlanmaktadır. Sabit parmaklı çalışmalarda elin sürekli hareketsiz kalması
            kasılmalara sebep olacağından arada gevşek ve yaylanan bir bilek hareketiyle bu durum önlenebilir.

            Bu çalışma Leyla Pamir’in “Çağdaş Piyano Eğitimi” kitabından alınmıştır.




                                                                                                              34
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40