Page 26 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 10
P. 26
Sıra Sizde 4
Aşağıda verilen etütlerin solfejini usul vurarak okuyunuz.
RAST
Sofyan
8 4 œ
5
1. & 4 ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . j œ ˙ œ œ
œ œ œ
5 8 j œ œ
œ 6
œ
œ
& 5 œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ ˙ HÜSEYNİ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ
J
CENNETTİRANADOLU
Sofyan
8 . œ œ œ œ œ 6 œ j . œ œ œ œ œ ˙
œ 6
2. & 5 4 Œ œ œ œ J ‰ œ œ œ œ ‰ œ œ œ
4
J
5 8 œ œ œ œ œ œ œ œ
& 5 Œ J œ J œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ . .
J
J
J
J
Okuma Metni
Mevlâna öğretisinde güzel ses dinlemek âşıkların gıdasıdır. Zira güzel sesleri dinleyişte
buluşma, kavuşma hayali vardır. Gönüldeki hayaller güzel sesle gelişir, hatta o hayaller güzel
ses yüzünden şekillere bürünür. Demek ki musiki; karakterimize, huyumuza göre bize tesir
etmektedir. Hoş nağmeler; iyi karakterli, manaya düşkün bir insanı ilahi âleme yükseltirken
bedene ait zevklere düşkün kişiyi de aynı nağmeler cismani zevklere, nefsani arzulara götürür.
Can nağmeleriyle şenlenen can sesi, güzel sesler ve müzik, Mevlâna'nın yüreğini heyecandan
kaynatır; coşturur. Ondaki gaye ancak rebabın dilinde, kudümün sesinde, neyin ahenginde ve
mutriblerin maharetinde duyulabilir.
(Kaynak: isamveri.org/pdfdrg/D02420/2007_3/2007_3_CETINKAYABA.)
24