Page 14 - ÇALGI EĞİTİMİ TAR 10
P. 14
TAR
TAR
10 TARIN TİZ BÖLGESİNE AİT POZİSYONLAR
1. TARIN TIZ BÖLGESINE AIT POZISYONLAR
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Tanınmış tar sanatçılarının tar icralarını izleyerek tarın tüm pozisyonlarının kullanımı ile
ilgili gözlem yapınız.
Hatırlatma
• Tarda pozisyonların klavyede sol el birinci parmağın basıldığı perdeye göre ikinci ve üçüncü
9
parmakların konumlandırılması ile oluştuğunu tekrar hatırlayalım.
• Tarın notasyonunda tel ve parmak numaralarının aynı sayılarla ifade edildiğini ve tel
numaralarını belirtmek için kullanılan işaretleri hatırlayalım.
Tarda dokuz pozisyon bulunmaktadır. Bir önceki sınıf düzeyinde öğrenmiş olduğunuz ilk
beş pozisyon tarın icrasında en sık kullanılan pozisyonlardır. Tarın tiz bölgelerine ait dört adet
pozisyon daha bulunmaktadır. Bu pozisyonların tardaki yerlerini öğrenip çalgının tüm perdelerini
kavradıktan sonra tarın tüm ses sahası içerisinde pozisyon geçişlerini kullanarak etüt ve eserler
icra edebileceksiniz.
1.1. Tarda VI. Pozisyon Perdelerinin Porte ve Çalgı Üzerinde Tanıtılması
Tarda VI. Pozisyon
Kök Sim Sarı Sim Ağ Sim
Uygulama
VI. pozisyon içerisinde yer alan notaların çalgınızda hangi perdeler olduğunu
öğretmeniniz eşliğinde belirleyiniz. Parmak numaralarını ve perdelere
baskılarının nasıl yapılacağını öğretmeniniz gözetiminde uygulayınız. İlgili PDF
için QR kodu okutarak ya da aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak ulaşabilirsiniz.
https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/calgi_egt_tar10/1_TAR_10_2023_VI_POZISYON.pdf
1.2. Tarda VII. Pozisyon Perdelerinin Porte ve Çalgı Üzerinde Tanıtılması
Tarda VII. Pozisyon
Kök Sim Sarı Sim Ağ Sim
12