Page 127 - TOPLU SES EĞİTİMİ
P. 127
6. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 6. ÜNİTE
Performans Görevi
Çalışmanın Adı: Eser Çalışması
Performansın Konusu: İkili, üçlü veya dörtlü gruplardan oluşan öğrencilerin seçtikleri çok sesli bir eserin özel-
likleri, yöresi, bestecisi, varsa hikâyesi hakkında bilgi toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eseri seslendir-
meleri
Performans çalışmasını yaparken
• Seslendirilecek eser kaç sesli ise o sayıda grup oluşturmalısınız.
• Seslendirilecek eserin türüne karar vermelisiniz.
• Çeşitli kaynaklardan araştırma yaparak konunuzun içeriğini zenginleştirebilirsiniz.
• Eserin seslendirilmesinde bir çalgıya ihtiyaç duyabilirsiniz.
• Varsa eserin video kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanabilirsiniz.
Amacı: Seçilen bir eserin sunumunun yapılarak seslendirilmesi
Beklenen Beceriler: Literatür tarama, sunum ve icra becerisi
Kaynaklar: Kitaplar, nota ve eser arşivleri
Değerlendirme: Puanlama anahtarı
47
Sunum Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Araştırma/Literatür Tarama Araştırılan kaynakların konuyla ilişkisi 20
Grup Çalışması Üyelerin birbirleriyle uyumu 20
Çalışmanın verilen sürede tamamlanması 10
Sunum
Sunumun amacına uygun hazırlanması ve ilgi çekici olması 50
Eser Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Seslerin doğru frekansta verilmesi ve ses uyumu
Entonasyon 40
oluşturulması
Artikülasyon Kelimelerin doğru telaffuzunun sağlanması 20
Ses ve Nefes Ses ve nefes egzersizlerinin yapılması 20
Nüans Nüans terimlerinin uygulanması 10
Tempo Eserin hızına uygun seslendirilmesi 10
ESER UYGULAMALARI 125