Page 127 - TOPLU SES EĞİTİMİ
P. 127

6. ÜNİTE




                          ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                   6. ÜNİTE


                Performans Görevi
                   Çalışmanın Adı: Eser Çalışması

                   Performansın Konusu: İkili, üçlü veya dörtlü gruplardan oluşan öğrencilerin seçtikleri çok sesli bir eserin özel-
              likleri, yöresi, bestecisi, varsa hikâyesi hakkında bilgi toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eseri seslendir-
              meleri


                   Performans çalışmasını yaparken

                   •   Seslendirilecek eser kaç sesli ise o sayıda grup oluşturmalısınız.
                   •   Seslendirilecek eserin türüne karar vermelisiniz.
                   •   Çeşitli kaynaklardan araştırma yaparak konunuzun içeriğini zenginleştirebilirsiniz.

                   •   Eserin seslendirilmesinde bir çalgıya ihtiyaç duyabilirsiniz.
                   •   Varsa eserin video kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanabilirsiniz.


                   Amacı: Seçilen bir eserin sunumunun yapılarak seslendirilmesi
                   Beklenen Beceriler: Literatür tarama, sunum ve icra becerisi
                   Kaynaklar: Kitaplar, nota ve eser arşivleri

                   Değerlendirme: Puanlama anahtarı
                                                                                                             47
                                               Sunum Değerlendirme Ölçeği

                  Kriter Bölümleri         Kriterler                                         Puanlama


                  Araştırma/Literatür Tarama  Araştırılan kaynakların konuyla ilişkisi       20

                  Grup Çalışması           Üyelerin birbirleriyle uyumu                      20


                                           Çalışmanın verilen sürede tamamlanması            10
                  Sunum
                                           Sunumun amacına uygun hazırlanması ve ilgi çekici olması 50



                                                Eser Değerlendirme Ölçeği

                  Kriter Bölümleri          Kriterler                                       Puanlama

                                            Seslerin doğru frekansta verilmesi ve ses uyumu
                  Entonasyon                                                                40
                                            oluşturulması
                  Artikülasyon              Kelimelerin doğru telaffuzunun sağlanması       20


                  Ses ve Nefes              Ses ve nefes egzersizlerinin yapılması          20

                  Nüans                     Nüans terimlerinin uygulanması                  10


                  Tempo                     Eserin hızına uygun seslendirilmesi             10





                                                                                          ESER UYGULAMALARI   125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132